• ۱۲ تیر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۶
  • کد خبر: 10026
مسکن

مشاوران املاک در مناطق مختلف شهر تهران عنوان می‌کنند قیمت پیشنهادی آپارتمان‌های نوساز که در بسیاری از مناطق بیش از میانگین قیمت منطقه ارائه می‌شود منجر به کاهش سهم معامله این گروه از آپارتمان‌های مسکونی شده است. آمارهای رسمی از تحولات بازار مسکن نیز این موضوع را تایید می‌کند.

به گزارش ایران پژواک، بررسی‌ها نشان می‌دهد: سهم آپارتمان‌های نوساز تا پنج سال در خردادماه امسال به ۷/ ۳۹درصد از مجموع معاملات یک ماه گذشته در تهران رسیده این در حالی است که سهم معاملات این گروه از آپارتمان‌های مسکونی در خرداد سال گذشته، معادل ۷/ ۴۳ درصد بوده است. گزارش رسمی بانک مرکزی حاکی از آن است که در این ماه در مقابل کاهش سهم آپارتمان‌های نوساز از مجموع معاملات، به سهم دو گروه سنی از آپارتمان‌های مسکونی یعنی آپارتمان‌های ۶ تا ۱۰ سال، ۱۶ تا ۲۰ سال و همچنین بیش از ۲۰ سال افزوده شده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد هم‌اکنون قیمت پیشنهادی ارائه شده برای آپارتمان‌های نوساز از سوی سازندگان بسیار متفاوت از میانگین قیمت منطقه تعیین می‌شود.

به‌عنوان مثال آپارتمانی نوساز در خیابان کریمخان مترمربعی ۲۲ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده این در حالی است که به گفته مشاوران املاک محدود قیمتی برای این گروه از آپارتمان‌ها حدود ۱۸ میلیون و ۵۰۰هزار تومان است. همین‌طور آپارتمان نوساز دیگری در میدان نوبنیاد مترمربعی ۳۳میلیون تومان قیمت‌گذاری شده در حالی محدوده قیمتی قابل‌قبول برای این گروه سنی از آپارتمان‌ها  حدود ۲۳ تا ۲۸‌میلیون تومان در هر مترمربع عنوان می‌شود. در جدولنبض بازار امروز قیمت پیشنهادی برای آپارتمان‌های مسکونی ارائه شده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی