• ۲۴ تیر ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰
  • کد خبر: 10227
تویوتا کرولا

پرفروش ترین خودروهای در اختیار دو کمپانی آمریکایی و ژاپنی قرار دارند.

به گزارش ایران پژواک، بازار خودرو جهانی در سال ۲۰۱۸ بعد از ۷ سال دچار تغییری ناگهانی شده است و با افت۷ درصدی فروش مواجهه شده است و این روند تا امسال نیز ادامه داشت و ادامه دارد و بازار فروش خودرو روند نزولی اش را ادامه خواهد داد.

رقابت برای تولید پرفروش‌ترین خودروها بین دو کمپانی خودروسازی فورد و تویوتا هنوز ادامه دارد ولی افت فروش در فروش محصولات هر دو کمپانی تاثیرگذار بوده است.

کمپانی تویوتا فعلا صدرنشین است و با فروش تویوتا کرولا بازار را کاملا در دست گرفته است فروش این محصول در سال ۲۰۱۸ تقزیبا ۱.۱۸۰.۰۰۰ دستگاه بود که نسبت به سال قبل (۲۰۱۷) با افت ۱.۵ درصدی مواجهه شده است.

در سال ۲۰۱۹ درصد افت فروش این خودرو افزایش یافته و به نزدیک به ۵ درصد رسید اما با این حال در سال ۲۰۱۹ هم تولیدات این شرکت در صدر جدول پرفروش‌ترین خودروها قرار دارد و تاکنون که ۶ ماه از سال می‌گذرد این کمپانی نزدیک به ۳۷۷.۰۰۰ خودرو فروخته است.

فورد کمپانی است که در رقابت با تویوتا جایگاه دوم این فهرست را به خود اختصاص داده است. کاهش فروش در آمار هر دو کمپانی موثر بوده است اما این سیر نزولی فروش نسبت به سال قبل نتوانسته است تغییری در جدول ایجاد کند. فورد با ساخت سری "اف" خودروهایش توانست گوی سبقت را از سایر کمپانی‌های خودروسازی برباید و با فروش۱.۰۸۱.۰۰۰ خودرو در سال ۲۰۱۸ در جایگاه دوم و پس از تویوتا بایستد.

فروش فورد در سال ۲۰۱۸ نسبت به ۲۰۱۷ تنها ۰.۵ درصد کاهش داشته است و این در حالی است که فروش این خودرو در سال ۲۰۱۹ نسبت به سال ۲۰۱۸ با افزایش یک درصدی مواجه شده است و پیش‌بینی می شود در ادامه سال پیش رو فورد بتواند جایگاه تویوتا را به دست آورد.

فورد با افزایش فروش یک درصدی در ۶ ماه اول سال ۲۰۱۹ توانسته به طور تقریبی ۳۴۰.۰۰۰ خودرو بفروشد.

کمپانی خودروسازی هوندا دیگر کمپانی بزرگ دنیا است که با فروش بالای خود در جایگاه سوم قرار گرفته است. این کمپانی با فروش سری "سیویک" توانسته در ۶ ماه اول سال ۲۰۱۹ بالغ بر ۲۹۰.۰۰۰ خودرو بفروشد و با رشد ۰.۸ درصدیدر فروش مواجهه شده است.

کمپانی تویوتا اینجا هم در رقابت با کمپانی هوندا قرار دارد و با فروش ۲۷۰.۰۰۰ سری "آر ای وی فور" جایگاه چهارم را به دست آورده است فروش این محصول تویوتا در ۶ ماه اول سال ۲۰۱۹ با رشد ۱.۶ درصدی مواجهه شده است. در ادامه و در جایگاه پنجم باز هم یکی از محصولات هوندا قرار دارد. خودرو هوندا " سی آر وی" با رشد فوق العاده ۱۸.۸ درصدی در فروش در جایگاه پنجم قرار گرفته است و فروش این محصول در ۶ ماه اول سال ۲۰۱۹ نزدیک به ۲۵۰.۰۰۰ عدد بوده است.

در جدول زیر آخرین قیمت های خودروهای نام برده شده به دلار درج شده است:

تویوتا کرولا ۲۰۱۹

۱۸.۷۰۰

فورد سری "اف"

۲۸.۰۰۰ تا ۷۰.۰۰۰

هوندا "سیویک"

۱۷.۰۰۰تا ۲۲.۰۰۰

تویوتا " آر ای وی فور"

۲۵.۰۰۰

هوندا "سی آر وی"

۲۸.۰۰۰تا ۳۲.۰۰۰

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی