ادامس

174 میلیون آمریکایی در سال 2017 اظهار کردند که آدامس (بادکنکی/جویدنی) استفاده می‌کنند.

به گزارش ایران پژواک، اینکه آدامس به سلامت ما کمک می‌کند یا نه؛ موضوعی مورد اختلاف است.

تحقیقات نشان می‌دهد آدامس بدون قند برای دندان مناسب است چراکه می‌تواند از انقباض و تشکیل پُژَک دندان (باکتری و لایه سفید/ زرد کم‌رنگ بین دندان‌ها) جلوگیری کند.

تحقیقی دیگر روی این نکته تأکید کرد که جویدن آدامس به کاهش استرس کمک می‌کند که شاید دلیل آن افزایش جریان خون در مغز باشد.

در تحقیق دیگری در مجله «عادات خوردن» چنین آمد: جویدن آدامس باعث کاهش اشتهای فرد برای خوردن میان وعده‌ها و میوه می‌شود. از سوی دیگر مانع از خوردن بُنجُل‌هایی مانند چیپس هم نمی‌شود.

محققان مدرسه علوم ورزشی در دانشگاه واسِدوی توکیو اخیراً توجه خود را روی این موضوع متمرکز کردند که آیا آدامس جویدن روی فعالیت فیزیکی افرادی که راه می‌روند تأثیر دارد؟

به عقیده آن‌ها حتی کوچک‌ترین عادت روزانه روی بدن و انرژی انسان تأثیر می‌گذارد.

هفته گذشته تیم تحقیقاتی به رهبری «یوکا هامادا» در کنگره اروپایی چاقی نتایج تحقیق خود را منتشر کردند.

46 مرد و زنِ 21 تا 69 ساله در این تحقیق در دو گروه مشارکت داده شدند. اولین گروه دو بسته آدامس 1.5 گرمی (هرکدام 3 کیلوکالری) دریافت کرده و از آن‌ها خواسته شد تا 15 دقیقه حین راه رفتن آدامس هم بِجَوَند.

به گروه دوم پودری شبیه آدامس دادند و از آن‌ها خواستند تا 15 دقیقه پیاده‌روی کنند.

افرادی که آدامس می‌جویدند، حین راه رفتن ضربان قلبشان بیشتر می‌زد. درنهایت آن‌ها دریافتند که آدامس جویدن در حین پیاده‌روی بر توابع فیزیکی و فیزیولوژیکی هم مردان و هم زنان در هر سنی تأثیر می‌گذارد و ظاهراً مزایای خوبی برای افراد مسن دارد.(آدامس بدون قند)

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی