اردوغان

رئیس جمهوری ترکیه به مناسبت عملیات سال ۱۹۷۴ در قبرس گفت: لازم باشد، ارتش ترکیه مانند ۴۵ سال پیش وارد عمل می‌شود.

به گزارش ایران پژواک به نقل از آناتولی، رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه به مناسبت چهل و پنجمین سالگرد عملیات این کشور در قبرس که آنکارا آن را «عملیات صلح قبرس» نامگذاری کرده است، پیامی صادر کرد.

مرکز مطبوعاتی نهاد ریاست جمهوری ترکیه به نقل از اردوغان در این باره اعلام کرد: رئیس جمهوری ترکیه طی پیامی چهل و پنجمین سالگرد «۲۰ جولای؛ عید صلح و آزادی قبرس» را به مصطفی آکینجی رئیس جمهوری قبرس شمالی تبریک گفته است.

رئیس جمهوری ترکیه در پیام خود آورده است: در صورتیکه مسئله حفظ جان و امنیت مردم این کشور مطرح باشد، ارتش ترکیه بدون شک اقدامی همانند ۴۵ سال پیش اقدام خواهد کرد. به عنوان رئیس جمهور ترکیه و به نمایندگی از ملت خود عید صلح و آزادی قبرس را از صمیم قلب تبریک می گویم.

اردوغان در این باره گفت: حل بحران قبرس تنها درصورت تضمین حق و حقوق سیاسی و رفع نگرانی تُرک‌های این جزیره عملی خواهد شد. ترکیه برای دستیابی به راه حل پایدار و ادامه صلح در جزیره قبرس تمام تلاش خود را خواهد کرد. تُرک های قبرس بخشی جدایی ناپذیر ملت بزرگ ترکیه هستند.

گفتنی است، ترکیه در مجموعه عملیات هائی از ۲۰ ژوئیه تا ۱۷ اگوست ۱۹۷۴ در قبرس بخشی از شمال این کشور را در واکنش به اقدام یونان به کنترل خود درآورد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی