اتحادیه

وزارت خزانه داری آمریکا به اروپا درباره وارد کردن پول حاصل از خرید و فروش نفت ایران به کانال مالی اینستکس هشدار داد.

به گزارش ایران پژواک به نقل از واشنگتن اگزمینر، یک مقام ارشد دولتی آمریکا اعلام کرده که وزارت خزانه‌‍داری این کشور در نامه‌ای به کمیته اجرایی اینستکس، نسبت به ورود پول حاصل از معاملات نفتی ایران به این کانال مالی هشدار داده است. 

این هشدار یک روز پس از آن اعلام شد که کمیسیون مشترک برجام در وین با برگزاری نشستی حمایت خود را از توسعه کانال مالی ایران و اروپا اعلام کرده است.

در بیانیه پایانی کمیسیون مشترک برجام که روز گذشته در هتل کوبورگ اتریش برگزار شد، از اعضای برجام خواسته شده تا تلاش خود را برای یافتن راهکارهایی جهت عادی‌سازی روابط اقتصادی و تجاری با ایران بکار گیرند.

همچنین عملیاتی شدن «اینستکس» از دیگر موارد مورد اشاره در بیانیه پایانی کمیسیون برجام بود که در آن گفته شد این ساز و کار به روی تمام کشورهای عضو اتحادیه اروپا باز است و برخی از اعضای این اتحادیه نیز در حال تبدیل شدن به سهامداران آن هستند.

حال به نظر می‌رسد تاکید بر عملیاتی شدن و توسعه برجام با نگرانی مقامات وزارت خزانه داری آمریکا روبرو شده و هشدار اخیر به اروپا نیز متاثر از وعده اروپایی‌ها برای توسعه کانال مالی مشترک با ایران عنوان شده است.

در حال حاضر کانال مالی مشترک ایران و اروپا موسوم به اینستکس فاقد منابع ارزی قابل توجه است و ایران از طرف‌های اروپایی خواسته است تا با توجه به تعهدات‌شان، امکان تزریق منابع مالی حاصل از تعاملات نفتی ایران با دیگر کشورها را فراهم کنند، هرچند این امکان هنوز فراهم نشده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی