• ۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۱
  • کد خبر: 10519
علی خطیر

روز گذشته معاون مستعفی باشگاه استقلال یعنی علی خطیر در یک نشست خبری درباره سوالات و ابهاماتی که در دوران حضورش در استقلال پیش آمده بود توضیحاتی داد.

به گزارش ایران پژواک، از قبل پیش بینی می‌شد خطیر در این نشست خبری حرف‌های جنجالی بزند. برای همین هم بود که در روزهای اخیر تماس‌هایی با او گرفته شد تا از او بخواهند قید برگزاری این نشست خبری را بزند. اما سابقه نشان داده خطیر خیلی توصیه پذیر نیست و کارش را می‌کند. او دیروز در نشست خبری‌اش پاسخ برخی سوالات را داد اما برخی ابهامات باقی ماند و به برخی ابهامات هم اضافه شد. ترکش‌های این نشست خبری از همان دیروز مشاهده شد. باشگاه استقلال که مخالف برگزاری این نشست بود با ارسال نامه ای به پلیس امنیت خواهان لغو این نشست خبری شده بود. ماموران انتظامی هم در اواخر نشست خبری سر رسیدند و در پایان آن با خطیر صحبت کردند. ترکش بعدی هم مربوط به علی فتح‌الله‌زاده بود. خطیر در این نشست حسابی به مدیر عامل اسبق استقلال تاخته بود و به همین دلیل ساعتی بعد از برگزاری آن، از وکیلش خواست برای اعاده حیثیت و شکایت از خطیر اقدام کند. بد نیست نگاهی به حرفهای خطیر بیاندازیم و باز هم سوالات باقی مانده را مطرح کنیم.

تماس با استراماچونی در فروردین؟

خطیر: اولین تماس من با او فروردین ماه امسال بود. ما یکسری فاکتورها مدنظر داشتیم و دقیقاً به استراماچونی می‌خورد. ما نمی‌خواستیم یک مربی مسن بیاوریم و فقط برای پول بیاید کار کند. ما مربی می‌خواستیم که انگیزه داشته باشد و استقلال را پله کند. مربی باشد که با مربیان بزرگ کار کرده باشد و دانش داشته باشد. من به شخصه مربیان ایتالیایی را خیلی دوست دارم. اگر مطالعه کنید ۶۰ تا ۷۰ درصد موفقیت‌ها در فوتبال بین‌المللی برای مربیان ایتالیایی است. وقتی در ابتدا با استراماچونی تماس گرفتیم او فوتبال ایران را نمی‌شناخت. بعد از مدتی که مکاتبات‌مان زیاد شد، او قبول کرد که به پیشنهاد استقلال فکر کند.

آقای معاون با قرارداد ۲۰۰ میلیونی؟

خطیر: قرارداد من با باشگاه استقلال ۲۰۰ میلیون تومان است که یک ریال از آن را نگرفتم، نه اینکه نخواستم بلکه ندادند. هر دفعه به من گفتند که تو وضعت خوب است، پول بازیکن، سرمربی، پول برق، زمین و … را ندادیم و پول نگرفتم. به خاطر همان نگرفتن هم متهم به خیلی از چیزها شدم. من کل دریافتی‌ام از باشگاه استقلال هفت یا هشت کارت ۲۰۰، ۳۰۰ هزار تومانی است که به همه دادند و به من هم دادند. به همه اعلام می‌کنم هرکسی می‌داند که کسی یک ریال به علی خطیر داده و من از این باشگاه درآمد نامشروع داشتم، اعلام کند. من تمام مسافرت‌ها را از جیب خودم رفتم و از باشگاه استقلال طلبکار هستم. وضع من بد نیست، ولی مطمئنا این پول‌ها را می‌گیرم. من تمام مسافرت‌ها را از جیب خودم رفتم و از باشگاه استقلال طلبکار هستم. هیچ وقت از باشگاه استقلال شکایت نمی‌کنم. باید بگویم که هزینه بلیت خانواده استراماچونی برعهده باشگاه بود و آن زمان باشگاه نتوانست بلیت بگیرد. من با افتخار این کار را کردم و گله‌ای هم ندارم.

توضیح: پست خطیر معاونت باشگاه استقلال بود. یک معاونت ساده. البته که نقش او در باشگاه فراتر از این بود اما باز هم دلیل نمی‌شود یک معاون قراردادی ۲۰۰ میلیونی داشته باشد. او حق دارد هر هزینه ای که از جیب خودش برای باشگاه استقلال کرده است از باشگاه مطالبه کند اما کدام معاون در کدام باشگاه قرارداد ۲۰۰ میلیونی دارد؟

حمایت بدموقع از رحمتی

من دلم می‌خواست که رحمتی بماند و اصلاً اطلاع نداشتم که رحمتی رفته است. اینکه گفته شده است من با او تماس گرفته‌ام، درست نیست. آقای منزوی و فتحی صحبت کردند. من اگر تماس می‌گرفتم افتخار می‌کردم، ولی هیچگونه تماسی با این دو بازیکن نداشتم. آقای منزوی شب قبل از اینکه با سیدحسین حسینی استقلال قرارداد ببندد، می‌خواست رحمتی را متقاعد کند که به استقلال برگردد. من به تصمیم رحمتی احترام می‌گذارم و برای او در پدیده آرزوی موفقیت می‌کنم. رحمتی از استقلال رفته است و این موضوع فیلم نیست. رحمتی مثل پژمان منتظری و خسرو حیدری جزو باشرف‌ترین فوتبالیست‌های این مملکت است. رحمتی هیچ مصاحبه‌ای علیه باشگاه استقلال نکرده است و به مانند من مورد حملات یکسری از آدم‌ها قرار گرفته که خط گرفتند و باعث شدند رحمتی از استقلال برود. آقای فتحی هم خیلی دوست داشت رحمتی برگردد. اتفاقاتی در چهار پنج بازی آخر افتاد که نباید می‌افتاد. رحمتی خیلی بد از استقلال رفت و حقش این نبود.

توضیح: استقلال در فضای مجازی چند کانال هواداری دارد که این کانال‌ها هر کدام میلیون‌ها عضو دارند. خیلی کم پیش می آید که این کانال‌ها در مورد یک موضوع خاص موضع مشترکی داشته باشند. چون هر کدام از این کانال ها به یکی از مدیران باشگاه نزدیک هستند. اما تقریبا همه این کانال‌ها خروج رحمتی از استقلال را دستاورد اقدامات خطیر می دانستند. حالا چه شده که خطیر ۱۸۰ درجه تغییر موضع داده و از رحمتی حمایت کرده؟

بالاخره شفر دلال است یا نه؟

خطیر: پیش از اینکه در مورد شفر صحبت کنم، باید بگویم که من هم انسان هستم و اشتباه می‌کنم. همین جا اعلام می‌کنم آن کار بنده اشتباه بوده است و اگر به آن زمان برگردم هیچ وقت در مورد شفر آن حرف را نمی‌زنم. هرچند که مدارک داشتم و دارم، ولی اینکه بیایم در جمع آبروی یک نفر را ببرم درست نبود. آنجا من دچار یکسری احساسات شدم و نباید این کار را می‌کردم. شخصاً از شفر عذرخواهی می‌کنم و باید بگویم کارم حرفه‌ای نبوده است. امیدوارم او هم مرا ببخشد و برایش آرزوی موفقیت می‌کنم. من درباره شفر نباید صحبت کنم. مدیران گذشته باید بگویند که چطور قرارداد ۳۰۰ هزار دلاری ایشان چطور قراردادش یک میلیون و ۲۰۰ هزار دلار شد. این مسائل را خیلی به من نچسبانند. همچنان اعتقاد دارم که شفر یکسری ضعف‌های مدیریتی داشت. متاسفانه با تمام امکاناتی که باشگاه استقلال برای او فراهم کرد و انتظار این بود که با بهترین تیم تاریخ باشگاه استقلال حداقل به گفته و شهادت اصحاب رسانه و هواداران از جهت مهره، بهترین نتیجه را می‌گرفتیم.

توضیح: یعنی چه؟ شفر از نظر آقای خطیر یا دلال است یا نیست. اگر دلال است که باید مدارک ادعایش را ارائه کند. در این صورت عذرخواهی هیچ توجیهی ندارد. مگر این که در مورد شفر اشتباه کرده و الان ناچار به عذرخواهی شده. نشست خبری برگزار کرده ای که ادعایت را بدون ارائه سند و مدرک تکرار کنی؟

پاتوسی با شفر مشکل داشت؟

خطیر: من هیچ وقت مخالف اخراج شفر نبودم، ولی اصرار داشتم که شفر برای فصل بعد نباشد، چون مطمئن بودم که با او استقلال به نتیجه نمی‌رسد. من برخورد و مدیریتش را در رختکن و تمرینات دیده بودم و اینکه او فقط وعده سال بعد را می‌داد و می‌گفت یک تیم رؤیایی را می‌سازم. من می‌گفتم باید تا آخر فصل مدیریت کنیم و می‌خواستم برای سال بعد با او کار نکنیم و دنبال جدایی دوستانه بودیم. ما بعد از اتفاقات بازی با پدیده ترس اینکه سهمیه را هم از دست بدهیم، پیدا کردیم. دوستان می‌گفتند اگر شفر بود شاید قهرمان می‌شدیم. مجیدی در بازی‌های آخر هم نتیجه بدی نگرفت و اگر گل ما در بازی با صنعت نفت درست اعلام می‌شد نتیجه رؤیایی گرفته بود. ما فشار هوادار را داشتیم. در آن زمان استقلال پنج بازی راحت داشت و اگر شفر نتیجه می‌گرفت، ما به راحتی نمی‌توانستیم تغییر و تحولات داشته باشیم. شفر می‌آمد روزی یک ساعت تیم را تمرین می‌داد و می‌رفت. ما تمرینات خوبی نداشتیم. پاتوسی گله می‌کرد که من کجا آمده‌ام، چه تیمی است و چه تمریناتی است که داریم!

توضیح: اولین خبر درباره حضور شفر در تیم بنی یاس امارات نزدیک به دو ماه پیش منتشر شد. اگر چه این خبر رسما با تاخیر زیادی اعلام شد. اما پاتوسی تقریبا دو هفته پیش به تیم بنی یاس رفت. یعنی همان تیم شفر. پاتوسی اگر از تمرینات شفر ناراضی بوده چرا دوباره به تیمی رفته که شفر در آن حضور دارد؟ 

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی