محمدجواد ظریف

وزارت خزانه داری آمریکا پس از ماهها تهدید مداوم سرانجام از وضع تحریم علیه وزیر خارجه کشورمان خبر داد.

به گزارش ایران پژواک به نقل از راشاتودی، وزارت خزانه داری آمریکا روز چهارشنبه پس از ماهها تهدید مداوم «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران را که منتقد صریح و آشکار سیاستهای آمریکا علیه ایران است، مورد تحریم قرار داد.

وزارت خزانه داری آمریکا روز چهارشنبه خبر این اقدام خصمانه خود علیه بلندپایه ترین دیپلمات جمهوری اسلامی ایران را اعلام کرد؛ آنهم درست در زمانی که روابط ایران و آمریکا در بحرانی ترین شرایط خود قرار دارد و مقامات واشنگتن با ادعای حراست از عبور و مرور کشتی ها در خلیج فارس و مقابله با «تهاجم ایران!» در حال تدارک یک عملیات دریایی چندملیتی است.

«استیو منوچین» وزیر خزانه داری آمریکا روز چهارشنبه متعاقب اعلام این خبر مدعی شد که «جواد ظریف دستورکار متهورانه رهبر معظم ایران را اجرا می کند و سخنگوی اصلی حکومت [ایران] در سرتاسر جهان است!» وی در ادامه افزود: «آمریکا خطاب به حکومت ایران این پیام روشن را می فرستد مبنی بر اینکه رفتار اخیر ایران کاملاً غیرقابل پذیرش است».

به گفته یک سخنگوی وزارت خارجه ایران، اقدام واشنگتن در وضع تحریم علیه بلندپایه ترین دیپلمات ایران امکان حل و فصل دیپلماتیک بن بست کنونی را برای همیشه از بین می برد و این باور را که آمریکائیان «خواهان گفتگو نیستند» در میان سران حکومت ایران تقویت می کند. 

از سوی دیگر، یک مقام بلندپایه دولت ترامپ در گفتگو با خبرگزاری رویترز گفت که برای مذاکرات هسته ای احتمالی، آمریکا محمدجواد ظریف را مُهره اصلی برای برقراری تماس نمی داند و در عوض تمایل دارد با شخصی که یک «تصمیم گیرنده مهم» است، وارد گفتگو شود!

گفتنی است که محمد جواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان در واکنش به این اقدام خصمانه وزارت خزانه داری آمریکا در یک پیام توئیتری نوشت: «از شما ممنونم که مرا تهدیدی چنین بزرگ علیه پیاده سازی اهداف و برنامه های خود قلمداد می کنید».

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی