رهبر کره شمالی

رهبر کره شمالی آزمایش موشکی اخیر این کشور را هشداری به آمریکا و کره جنوبی برشمرد.

به گزارش ایران پژواک به نقل از رویترز، «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی آزمایش موشکی اخیر این کشور را هشداری به آمریکا و کره جنوبی برشمرد.

خبرگزاری رسمی کره شمالی گزارش داد که کیم جونگ اون روز سه شنبه شخصا بر روند شلیک موشک های تاکتیکی هدایت شونده جدید نظارت کرده است.

رهبر کره شمالی آزمایش موشکی این کشور را اقدامی برای ارسال هشدارهای لازم به رزمایش نظامی مشترک رهبران کشورهای آمریکا و کره جنوبی عنوان کرده است.

سخنان رهبر کره شمالی ساعاتی بعد از اظهارات «جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید در مصاحبه‌ با شبکه خبری فاکس‌نیوز صورت می گیرد.

بولتون در این مصاحبه به کره شمالی یادآوری کرده بود که رهبر این کشور به «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا تعهد داده است از آزمایش موشک‌های دوربرد خودداری کند.

وی روز سه شنبه در مصاحبه با شبکه خبری فاکس‌نیوز در واکنش به چهارمین پرتاب موشکی پیونگ یانگ اعلام کرد: به نظر می‌ رسد کره شمالی در حال انجام مجموعه آزمایش‌ هایی است تا این موشک را به طور کامل عملیاتی کنند. ظاهراً این موشک‌ها بالستیک هستند.

مشاور امنیت ملی آمریکا در این خصوص گفت: رئیس‌جمهور ترامپ و کیم جونگ اون به تفاهمی دست یافتند که بر اساس آن رهبر کره شمالی از انجام موشک‌ های بالستیک قاره‌ پیما با بُردهای بلندتر منع شده است.

وی در ادامه اضافه کرد: بنابراین فکر می‌کنم ترامپ این موضوع را با دقت بسیار بسیار زیاد دنبال می‌کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی