• ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۲
  • کد خبر: 10716
دربی

قبل از شروع فصل جدید، کدام تیم ترکیب بهتری در اختیار دارد؟ پرسپولیس پرستاره‌تر است، یا استقلال توانسته تیم کامل‌تری بسازد؟

به گزارش ایران پژواک، لیست بازیکنان داخلی پرسپولیس و استقلال، کامل شده و آن‌ها، فقط منتظر ورود خارجی‌های تازه‌شان هستند. استقلال یک مدافع چپ و یک بازیساز می‌خواهد و پرسپولیس، مدت‌هاست تلاش می‌کند با یک مهاجم گلزن قرارداد ببندد. با این حال در صورت اضافه نشدن این بازیکنان هم، دو تیم مشکلی برای شروع فصل نخواهند داشت. هر دو خریدهای زیادی انجام داده‌اند و آماده شروع لیگ با مربی و بازیکنان جدیدشان هستند. مقایسه پست به پست دو تیم، نشان می‌دهد مهره‌های کالدرون و استراما برای فصل آینده فاصله کمی با هم دارند. با تفاوت‌های کوچکی در هر پست، که شاید تعیین کننده سرنوشت آن‌ها باشد.

شماره یک

علیرضا بیرانوند، دروازه‌بان شماره یک تیم ملی است و حسین حسینی، دروازه‌بانی که قصد دارد شماره یک را از او بگیرد. حسینی پس از مدت‌ها انتظار، این فصل شماره یک استقلال را از رحمتی گرفت و فصل آینده، امیدوار است به شماره یک تیم ملی هم برسد. هر چند آمادگی بیرانوند در سال‌های اخیر، سد بزرگی برای او خواهد بود. با همین معیار، کار عجیب نیست که در این پست، کفه ترازو به نفع پرسپولیس سنگینی کند. به خصوص در بین ذخیره‌ها هم آن‌ها رادوشوویچ را دارند و استقلال، هنوز با ناصری قرارداد نبسته است.

وریا روبروی همه

اگر قرار باشد بازیکن ترکیب اصلی را در نظر بگیریم، برتری کاملا متعلق به استقلالی‌هاست. وریا غفوری، دفاع راست اصلی استقلال و رقیب رضاییان در تیم ملی، در سال‌های اخیر شرایط آماده‌تری نسبت به ماهینی و شیری دارد. اگر وریا مصدوم شود اما، اوضاع کاملا تغییر می‌کند. ذخیره شیری در پرسپولیس، ماهینی است و فاصله این دو نفر، انقدر کم هست که شاید شیری نیمکت نشین ماهینی شود. در این شرایط، مصدومیت یکی از آن‌ها دردسر خاصی برای کالدرون درست نمی‌کند. بر خلاف استقلال که با مصدومیت وریا، استراما مجبور است امیرحسین کارگر را در زمین بگذارد!

قلعه باثبات

با توجه به تازه وارد بودن مدافعان استقلال، برای نظر قطعی درباره این پست باید کمی صبر کرد ولی فعلا روی کاغذ، برتری با تیم کالدرون است. زوج سیدجلال و شجاع، سال‌هاست دفاع این تیم را بیمه کرده‌اند. این فصل کنعانی‌زادگان، به عنوان یک ملی پوش به آن‌ها اضافه شده و در صورت نیاز انصاری و نادری هم پشتیبان‌شان هستند. استقلال منتظری، چشمی و سهرابیان را از دست داده و فصل جدید را با زوج دانشگر و یزدانی شروع می‌کند. عارف غلامی و میلاد باقری هم ذخیره‌های‌شان هستند. ترکیبی که می‌تواند، آینده دفاع استقلال باشد یا برعکس، کم تجربگی‌شان تیم را به دردسر بیندازد.

دو بیشتر از یک

در پست دفاع چپ هم تغییرات، اوضاع را به ضرر استقلال کرده‌اند. پرسپولیس با بودن انصاری و نادری، هیچ نگرانی بابت این پست ندارد. بجز اینکه کالدرون باید انتخاب کند کدام یک از آن‌ها را در ترکیب اصلی بازی بدهد. در استقلال فعلا بازیکنی غیر از میلاد زکی‌پور برای این پست وجود ندارد. دفاع چپ اصلی استقلال، قرار است از اروپا بیاید و هنوز، این اتفاق نیفتاده است. شاید ورود او، بتواند اوضاع را عوض کند. فعلا شرایط در این پست هم، به نفع پرسپولیس است.

کمال یا کریمی؟

انتخاب یک نفر بین علی کریمی و کمال کامیابی‌نیا، کار سختی است. هر دوی آن‌ها فصل خوبی را پشت سر گذاشتند و هر دو، از روزهای طلایی‌شان فاصله دارند. بررسی ذخیره‌های آن‌ها، برتری را با اختلاف کمی به استقلال می‌دهد. کالدرون و استراماچونی، قصد دارند از نوراللهی و باقری جلوتر از پست هافبک دفاعی استفاده کنند. در نبود هافبک دفاعی تیم، هر دو می‌توانند یک خط عقب بیایند و جایش را پر کنند. گزینه‌های ذخیره برای هافبک دفاعی دو تیم اما، ربیع‌خواه و ریگی هستند. نمایش خوب ریگی در فصل گذشته، او را به گزینه مطمئن‌تری از ربیع‌خواه تبدیل می‌کند.

بازگشت ستاره‌ها

سخت‌ترین نبرد شاید، بین هافبک‌های هجومی دو تیم باشد. کالدرون، فعلا نشان داده نظر مثبتی روی زوج نوراللهی و امیری برای این پست دارد. استقلالی‌ها هم در صورت نخریدن یک خارجی جدید، باید از زوج فرشید باقری و داریوش شجاعیان استفاده کنند. بازگشت امیری از ترکیه و شجاعیان از مصدومیت، هر دو تیم را قوی‌تر از همیشه کرده است. هر دو ترکیب، خطرناک به نظر می‌رسد. بشار رسن جدی‌ترین گزینه جانشین در پرسپولیس و رضاوند، گزینه اصلی جانشینی در استقلال هستند. استقلال باید منتظر باشد تا ورود بازیکن خارجی، دست استراما را بازتر کند.

بازوهای کالدرون

مهمترین نقطه قوت پرسپولیس شاید، در همین پست باشد. جایی که چند ستاره در ترکیب و چند ستاره هم، به عنوان جانشین در اختیار کالدرون هستند. فرشاد احمدزاده و سیامک نعمتی، گزینه‌های اصلی پست وینگر راست محسوب می‌شوند. در استقلال این پست، در اختیار دشتی و قائدی است. در سمت چپ ترابی، گزینه اول و عالیشاه، گزینه دوم پرسپولیس به حساب می‌آیند. در استقلال هم با حضور فرشید اسماعیلی و محمد بلبلی، اوضاع بهتر از سمت راست به نظر می‌رسد. در مجموع ترکیب ترابی، احمدزاده، عالیشاه و نعمتی، بازوهای قوی‌تر را به کالدرون می‌دهند.

در انتظار تازه واردها

در این پست، پرسپولیس منتظر ورود یک بازیکن خارجی است. استقلال با تبریزی و دیاباته، خط حمله‌اش را کامل کرده و خرید تازه‌ای ندارد. اگر قرار باشد دو بازیکن ایرانی را مقایسه کنیم، علیپور در سال‌های اخیر برتری کاملی به تبریزی دارد اما خریدهای خارجی، می‌توانند شرایط را تغییر دهند. شیخ دیاباته، در بازی‌های دوستانه عملکرد بسیار خوبی داشته و پرسپولیس، هنوز با هیچ بازیکنی به توافق نهایی نرسیده است. عملکرد دیاباته در فصل آینده، امید استقلال برای ایجاد موازنه قدرت در این پست خواهد بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی