• ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۱
  • کد خبر: 10885
المان

همزمان با برگزاری نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد، نماینده آلمان در شورای امنیت بر پای بندی کشورش به توافق هسته‌ای با ایران تاکید کرد.

به گزارش ایران پژواک به نقل از رویترز، نماینده آلمان در جریان نشست شورای امنیت سازمان ملل بر پایبندی کشورش به برجام تأکید کرد.

وی گفت: «ما سرسختانه به حفظ برجام متعهد هستیم زیر ذیل این توافق، ایران در معرض شدیدترین نظام راستی‌آزمایی هسته‌ای در دنیا قرار دارد که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی متولی انجام آن می‌باشد.»

نماینده آلمان در ادامه ادعاهای خود گفت: «ما معقتدیم برجام حفاظی ارزشمند برای اطمینان از عاری بودن ایران از سلاح‌های هسته‌ای است و ما هیچ جایگزین دوام‌پذیر به جای آن نداریم.»

نماینده آلمان همچنین گفت: ما ساده‌انگار نیستیم و می‌دانیم که برجام تنها یکی از بخش‌های این جورچین است و لازم است به فعالیت‌های منطقه‌ای ایران، برنامه موشکی و تهدیدهای آن علیه ایمنی دریانوردی هم پرداخت شود، هرچند ما این کار را از طریق گفت‌وگوی سیاسی و در صورت لزوم، تحریم‌های هماهنگ انجام می‌دهیم.

آمریکا از سال گذشته با وجود تعهدات قبلی، اما خروج یکجانبه خود را از توافق هسته‌ای برجام اعلام کرد. این تصمیم اما به شکاف در میان کشورهای غربی روبرو شده و کشورهای اروپایی امضاکننده برجام با انتقاد از خروج آمریکا از این توافق، بر لزوم ادامه حیات توافق هسته‌ای با ایران تاکید دارند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی