آژانس اتمی

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تغییرات موجود در ارتباط با فعالیت سانتریفیوژهای ایران واکنش نشان داد.

به گزارش ایران پژواک به نقل از واشنگتن پست، آژانس بین المللی انرژی اتمی به تغییرات موجود پیرامون فعالیت‌های سانتریفیوژی ایران واکنش نشان داد.

در همین ارتباط آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرده که بازرسان این نهاد در ایران هستند و از اخبار رسانه‌ها در ارتباط با توسعه و تحقیقات سانتریفیوژهای ایران آگاه می‌باشند.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همچنین افزوده است که بازرسان هرگونه فعالیت‌های مربوط به تغییرات موجود پیرامون فعالیت‌های سانتریفیوژی ایران را به مقر این سازمان در وین گزارش خواهند داد.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی این سخنان را همزمان با آن اعلام کرده که مدیر موقت این نهاد در ایران به سر می‌برد.

از سوی دیگر این اظهارات تنها چند ساعت پس از آن اعلام شده که بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران روز شنبه ۱۶ شهریور ماه در تشریح جزئیات گام سوم کاهش تعهدات برجامی اعلام کرد که تهران فعلاً قصدی برای اعمال محدودیت در نظارت‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ذیل برجام ندارد.

کمالوندی در عین حال از آغاز گازدهی به سانتریفیوژ پیشرفته آی‌آر۶ در یک زنجیره ۲۰ تایی به عنوان بخشی از گام سوم کاهش تعهدات برجامی ایران خبر داده است.

گام سوم اعلام شده از سوی ایران در کاهش تعهدات برجامی در واکنش به عدم پای بندی طرف‌های اروپایی برجام در عملی شدن تعهدات خود در این توافق انجام شده است و در همین راستا نیز حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران، شامگاه چهارشنبه اعلام کرده بود که «گام سوم» کاهش تعهدات هسته‌ای اجرایی می‌شود و حال سازمان انرژی اتمی ایران اجرایی شدن این مرحله از کاهش تعهدات ایران را به صورت رسمی اعلام کرده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی