آژانس اتمی

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با انتشار بیانیه جزئیاتی از سفر مدیر کل موقت این آژانس به ایران و دیدار با مقامات ایرانی را تشریح کرد.

به گزارش ایران پژواک، وبگاه رسمی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با انتشار بیانیه‌ای رسمی به سفر «کرنل فروتا» مدیرکل موقت این آژانس به ایران اشاره و اهداف این سفر را تشریح کرد.

در بیانیه منشتر شده از سوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، گفته شده «کرنل فروتا» مدیرکل موقت این آژانس در ۸ سپتامبر ۲۰۱۹ (۱۷ شهریور ماه) به ایران سفر کرد و با «علی اکبر صالحی» معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی و «جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران و دیگر مقامات ایرانی دیدار و گفت‌وگو کرد.

آژانس در بیانیه خود گفته است که بحث‌ها حول محور فعالیت‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ایران بوده و بر تداوم تعامل بین آژانس و ایران در ارتباط با اجرای توافقات پادمانی و پروتکل الحاقی تأکید شده است.

در این بیانیه همچنین گفته شده که فروتا بر تداوم این تعاملات در همکاری کامل و به موقع با ایران تاکید کرده است.

گفته شده که مدیرکل موقت آژانس در دیدار با مقامات ایرانی همچنین اعلام کرده است که فعالیت‌های پادمانی آژانس به صورت بی‌طرفانه، مستقل و عینی و مطابق با اقدامات پادمانی صورت می‌گیرد.

براساس بیانیه منشتر شده از سوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، بحث‌ها در ایران همچنین در ارتباط با راستی‌آزمایی و نظارت آژانس بر فعالیت‌های هسته‌ای ایران طبق برجام بوده است و در این خصوص، فروتا، در جریان فعالیت‌های اعلام شده ایران در ارتباط با تحقیق و توسعه سانتریفیوژ قرار گرفته است.

همچنین در بیانیه آژانس، گفته شده که گزارشی از سفر و دیدار مدیر کل موقت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با مقامات ایرانی و همچنین فعالیت‌های اعلام شده از سوی ایران در اختیار شورای حکام آژانس قرار خواهد گرفت.

کرونل فروتا مدیرکل موقت آژانس در برنامه و دعوتی از پیش تعیین شده در سفری یک روزه وارد تهران شد و این سفر با مقامات ایرانی دیدار و گفتگو کند.

سفر مدیرکل موقت آژانس به ایران در حالی صورت گرفت که گزارش اخیر آژانس درباره اجرای برجام در ایران به تازگی منتشر شده است.

ایران از اردیبهشت سال جاری کاهش اجرای تعهدات خود در برجام را در واکنش به خروج آمریکا از این توافق و اجرا نشدن تعهدات طرف‌های اروپایی آغاز کرد و از روز شنبه هفته جاری نیز در گام سوم کاهش تعهدات برجامی خود، محدودیت‌ها در ارتباط با تحقیق و توسعه را لغو کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی