نتانیاهو

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در تازه‌ترین ادعاهای بی اساس خود مدعی وجود یک پایگاه هسته‌ای جدید در ایران شده است.

به گزارش ایران پژواک به نقل از اسپوتنیک، «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در جریان یک نشست خبری مدعی شد که تل آویو از وجود یک تاسیسات هسته‌ای به ادعای او «پنهان» در شهر آباده استان فارس با خبر است.

نتانیاهو که پیشتر نیز مدعی وجود تاسیسات هسته‌ای در یک کارگاه قالی شویی در جنوب تهران شده بود، این بار نیز بدون این که مدارک تائید شده‌ای ارائه دهد، تنها با نشان دادن چند تصاویر هوایی تائید نشده، مدعی شد که دیگر مدارک و مستندات این تاسیسات از بین رفته است.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی که در آستانه برگزاری انتخابات زودهنگام در مناطق اشغالی قرار دارد و به گفته بسیاری از کارشناسان دارای موقعیت متزلزلی در انتخابات پیش رو است، با هدف جلب حمایت صهیونیست‌های افراطی و بنیادگرا در این نشست خبری که به زبان عبری برگزار شد، ادعا کرد که دستگاه اطلاعاتی تحت امر او از همه فعالیت‌های به ادعای او «مخفی» ایران با خبر است.

نخست وزیر جنجالی رژیم صهیونیستی در ادامه این نشست همچنین از جامعه بین‌الملل خواست تا با همراهی کردن با تحریم‌های ترامپ، فشار بیشتری به ایران وارد کنند.

ادعاهای نتانیاهو در مورد تاسیسات هسته‌ای جدید در استان فارس در حالی است که او یک سال پیشتر نیز ادعای وجود تاسیسات هسته‌ای را در جنوب تهران با انتشار چند عکس مطرح کرده بود، اما سازمان بین‌المللی انرژی اتمی با رد این ادعاها، اعلام کرد که این سازمان در بازرسی‌های خود در ایران تحت تاثیر فضای سیاسی قرار نخواهد گرفت.

از سوی دیگر به نظر می‌رسد ادعاهای جدید نتانیاهو واکنشی به سفر اخیر مدیرکل موقت آژانس به ایران باشد. سفری که براساس اظهارات مدیرکل موقت آژانس با موفقیت انجام شد و نشان دهنده تداوم همکاری‌ها با ایران است.

کمتر از چند ساعت پیش از طرح ادعاهای نتانیاهو علیه ایران، «کورنل فروتا»، مدیر کل موقت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در نشست خبری خود با خبرنگاران ضمن تقدیر از مقامات ایرانی در جریان دیدار اخیر خود از تهران، اعلام کرده بود که آژانس در حال حاضر «مستحکم‌ترین ساز و کار راستی‌آزمایی» را در ایران دارد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی