• ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۰
  • کد خبر: 11276
ترامپ

یک دادگاه استیناف فدرال در آمریکا روز جمعه با صدور حکمی پرونده اتهام فساد خارجی علیه رئیس جمهور این کشور را دوباره به جریان انداخت.

به گزارش ایران پژواک به نقل از رویترز، یک دادگاه استیناف فدرال در آمریکا روز جمعه در حکم صادره خود دعوی حقوقی بر سر نقض قوانین آمریکا از سوی «دونالد ترامپ» را بار دیگر به جریان انداخت.

در این دعوی حقوقی، ترامپ متهم است که با سود بردن از مقامات داخلی و خارجی که از مشتریان هتلها و رستورانهای او هستند، قانون اساسی آمریکا را نقض کرده است.

هیأت سه نفره قضات این دادگاه با دو رأی موافق در برابر یک رأی مخالف، در حکم صادره خود رأی یک دادگاه بدوی را که پیشتر این پرونده را رد کرده بود، باطل کرد و بدین ترتیب، بار دیگر این دعوی حقوقی را به جریان انداخت.

گفتنی است این دعوی حقوقی، که ابتدا توسط شاکیانی از جمله گروه دیده بان «شهروندان برای مسئولیت و اخلاق در واشنگتن» طرح شد، رئیس جمهور جمهوریخواه آمریکا را به عدم تفکیک وظایف ریاست جمهوری از حرفه خود در بخش هتلداری و سایر کسب و کارها متهم کرد.

در این دعوی حقوقی، دونالد ترامپ به نقض قوانین ضد فساد قانون اساسی آمریکا متهم است؛ قوانینی که رئیس جمهور را از پذیرفتن هدایا یا وجوه نقدی از دولتهای خارجی بدون کسب مجوز از کنگره منع می کند.

لازم به ذکر است وزارت دادگستری آمریکا که مدافع ترامپ در این دعوی حقوقی است، می تواند خواستار تجدیدنظر در حکم این دادگاه استنیاف شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی