666

رئیس دفتر رئیس جمهور و رئیس ایرانی کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و ترکیه صبح سه‌شنبه با وزیر انرژی ترکیه و همتای خود در کمیسیون مشترک دو کشور دیدار و بیست و هفتمین نشست این کمیسیون را افتتاح کردند.

به گزارش ایران پژواک، دکتر محمود واعظی در این جلسه با قدردانی از برگزاری خوب و موفق اجلاس سه جانبه سران ایران، ترکیه و روسیه در خصوص سوریه که روز گذشته در آنکارا برگزار شد، گفت: حضور و مذاکرات دو جانبه روسای جمهوری دو کشور فرصت ارزنده‌ای بود تا وزرا و هیأت همراه با همتایان ترک خود دیدار و در خصوص راهکارهای توسعه روابط و همکاری‌ ها و رفع هر گونه موانع احتمالی رایزنی کنند.

رئیس ایرانی کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و ترکیه، گفت: روسای جمهوری دو کشور پنج سال پیش برای روابط تجاری دو کشور به میزان ۳۰ میلیارد دلار هدف‌گذاری کردند که علیرغم تحریم‌های ظالمانه آمریکا، فرصت‌ها و ظرفیت‌های فراوانی برای تحقق این هدف وجود دارد.

دکتر واعظی با تأکید بر اینکه «مهم‌ترین اولویت کمیسیون مشترک همکاری‌های ایران و ترکیه، تسریع در عملیاتی کردن توافقات دو کشور در عرصه‌های اقتصادی و تجاری است»، افزود: ایران هیچ محدودیتی در توسعه و تعمیق همکاری‌ با ترکیه ندارد و علیرغم همه مشکلاتی که تحریم غیرقانونی آمریکا بوجود آورده است، با فعال‌تر شدن بخش خصوصی به همراه راهکارهای ابتکاری، مسیر توسعه روابط ادامه خواهد یافت.

رئیس ایرانی کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و ترکیه، استفاده از پول ملی و برقراری پیام‌رسان‌های اختصاصی بین سیستم مالی دو کشور در روابط فیمابین و همچنین توسعه همکاری‌های سه‌جانبه و چندجانبه با سایر کشورهای همسایه را موجب تحرک در روابط اقتصادی و تأمین منافع دو ملت و منطقه دانست.

«فاتیح دونمز» وزیر انرژی ترکیه و رئیس کمیسیون مشترک همکاری اقتصادی دو کشور نیز در این دیدار، هدف‌گذاری روسای جمهوری ایران و ترکیه برای تجارت ۳۰ میلیارد دلاری در سال را واقع‌بینانه خواند و گفت: دولت ترکیه تمام تلاش خود را برای حفظ و توسعه مناسبات اقتصادی و تحقق موافقتنامه‌های فیمابین انجام خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه «رئیس جمهور و مسئولان دولت ترکیه بارها به صراحت اعلام کرده‌اند که تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران را قبول ندارند»، افزود: اجلاس دیروز آنکارا و ملاقات دوجانبه جمهوری اسلامی ایران و ترکیه نشان داد که اراده دو دولت توسعه روابط در همه عرصه‌های سیاسی و اقتصادی است.

وزیر انرژی ترکیه، تأکید کرد: دستور کار بخش دولتی و خصوصی ترکیه حرکت به سمت چشم‌اندازی است که روسای دو کشور توافق کرده‌اند و ما از هیچ تلاشی در این زمینه کوتاهی نخواهیم کرد.

یادآوری می شود بیست و هفتمین نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و ترکیه طی امروز و فردا ۲۶ و ۲۷ شهریورماه با حضور روسای ایران و ترکیه این کمیسیون و هیأتی بلند پایه از مسئولان اقتصادی، دولتی و بخش خصوصی دو کشور در آنکارا برگزار می‌شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی