جان برنان

رئیس سابق سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) با انتشار پیامی به وضعیت بوجود آمده بعد از حمله به تاسیاست نفتی آرامکو واکنش نشان داد.

به گزارش ایران پژواک، «جان برنان» رئیس سابق سازمان سیا در این پیام که در توئیتر منتشر شده آورده است: هیچ شکی وجود ندارد که دونالد ترامپ این بحران ها را با خارج شدن از توفق هسته ای و اعلام جنگ اقتصادی علیه ایران شتاب می دهد. ما اکنون بخاطر بی کفایتی و بی پروایی ترامپ با یک چالش امنیتی ملی-بین المللی مواجه هستیم. یک واکنش استراتژیک که مورد حمایت هر دو حزب باشد مورد نیاز است.

روز گذشته نیز در این رابطه سناتور برنی ساندرز  از نامزدهای مطرح حزب دموکرات آمریکا برای انتخابات ۲۰۲۰ محسوب می شود با انتشار پیامی در توئیتر به اظهارات اخیر «دونالد ترامپ» رئیس جمهور ایالات متحده واکنش نشان داد و نوشت: آقای ترامپ، قانون اساسی ایالات متحده کاملا روشن است. فقط کنگره و نه رئیس جمهور می تواند اعلام جنگ کند. و کنگره به شما مجوز آغاز جنگ ویرانگر دیگری را در خاورمیانه فقط بخاطر اینکه دیکتاتوری وحشی عربستان از تو خواسته، نمی دهد.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا در پیامی توئیتری به موضع‌گیری درباره حملات پهپادی علیه پالایشگاه‌های وابسته به «آرامکو» شرکت نفتی عربستان، پرداخت و مدعی شد: دلیلی وجود دارد که باور کنیم مقصر (این ماجرا) را می‌شناسیم. در صورت تائید، آماده و مجهز هستیم اما صبر می‌کنیم تا ببینیم عربستان سعودی چه کسی را عامل این حمله معرفی می‌کند و طبق چه شرایطی باید جلو برویم.

گفتنی است در پی حملات پهپادی و بروز آتش‌سوزی در  پالایشگاه‌های «بقیق» و «هجره خریص» عربستان، تولید روزانه ۵ میلیون بشکه نفت این کشور تحت تأثیر قرار می‌گیرد که این میزان نیمی از تولیدات روزانه نفت عربستان را تشکیل می دهد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی