• ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۵
  • کد خبر: 11332
دیفندر

در بین موجی از ماشین‌های الکتریکی جدید و کانسپت‌هایی که نگاه خودروسازان به آینده را نمایش می‌داد، ستاره نمایشگاه امسال فرانکفورت یک شاسی‌بلند با اعتباری هفتاد ساله بود.

به گزارش ایران پژواک، لندروور هفت سال پس از نمایش اولین کانسپت دیفندر، نسل جدید این ماشین را هفته گذشته در فرانکفورت رونمایی کرد و قرار است آن را از زمستان به بازار عرضه کند.

دیفندر مشهورترین محصول لندروور است که حدود هفتاد سال با تغییراتی اندک ساخته شد. دیفندر اگرچه ماشین راحتی نبود، اما از نظر فنی ساده بود و می‌توانست به راحتی از مسیرهای ناهموار عبور کند و به همین دلیل در دهه پنجاه و شصت میلادی به شهرتی جهانی رسید.

طراحان لندروور، نسل دوم دیفندر را با الهام از مدل کلاسیک طراحی کرده‌اند، اما برداشت آنها از ماشین کاملا مدرن است. بخش‌هایی نظیر پنجره کوچک روی سقف، یا لاستیک زاپاس در پشت ماشین، یادآور مدل قبلی دیفندر است، اما ماشین نسبت به قبل بزرگ‌تر و لوکس‌تر شده است.

ماشین در دو مدل سه در به نام ۹۰ و پنج در به نام ۱۱۰ ساخته می‌شود. این اعداد فاصله بین دو محور خودرو را به اینچ نشان می‌دهد. یک مدل دیگر به نام ۱۳۰ هم بعدا به این دو اضافه خواهد شد.

شباهت به مدل کلاسیک دیفندر در داخل خودرو هم دیده می‌شود. طراحی اتاق ساده اما همراه با فن‌آوری پیشرفته است. علاوه بر نمایشگر دیجیتال روبروی فرمان، یک نمایشگر ده اینچی لمسی روی داشبورد قرار دارد. دنده ماشین از کنسول به روی داشبورد منتقل شده و می‌توان به جای کنسول وسط یک صندلی سوم برای ردیف جلو سفارش داد.

دیفندر را می‌توان در پنج سطح مختلف سفارش داد. قیمت پایه ارزان‌ترین سطح ۴۵ هزار پوند (حدود ۵۶ هزار دلار) است و گران‌ترین مدل ۷۸ هزار پوند (حدود صد هزار دلار) فروخته می‌شود.

لندروور برای علاقه‌مندان دیفندر که توانایی خرید نسل جدید این ماشین را ندارند یک مدل کوچک با همکاری سازنده اسباب‌بازی لگو هم به بازار عرضه خواهد کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی