لودریان

وزیر خارجه فرانسه بر خلاف اتهام‌زنی‌های مقامات آمریکا تصریح کرد: هیچ شواهدی درباره مبدا پرواز پهپادها به سمت عربستان وجود ندارد.

به گزارش ایران پژواک به نقل از رویترز، «ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه امروز سه‌شنبه بر خلاف اتهام‌زنی‌های مقامات آمریکا تصریح کرد که پاریس هیچ شواهدی در اختیار ندارد که نشان دهد پهپادهای مهاجم به تأسیسات نفتی عربستان از چه محلی به پرواز درآمده اند.

وزیر خارجه فرانسه در این خصوص تأکید کرد: تاکنون فرانسه هیچ شواهدی نداشته است که بگوید این پهپادها از این مکان یا مکان دیگری آمده‌اند و نمی‌دانم که آیا کسی شواهدی در اختیار دارد؟

گفتنی است،مارتین گریفیتس نماینده سازمان ملل متحد در امور یمن دیروز دوشنبه در نشست شورای امنیت بر خلاف اتهام‌زنی‌های مقامات آمریکا اعلام کرد: هنوز مشخص نیست چه کسی عامل حمله به تأسیسات نفتی عربستان سعودی است. 

نماینده سازمان ملل متحد بدون اشاره به ادامه تجاوز ظالمانه ائتلاف سعودی به مردم مظلوم یمن در این خصوص گفت: هنوز کاملاً مشخص نیست چه کسی عامل این حمله بوده است؛ اما این واقعیت که انصارالله مسئولیت آن را به عهده گرفته به اندازه کافی بد است. این اقدامی بسیار جدی است که احتمال درگیری‌ها در منطقه را افزایش می‌دهد.

این در حالیست که وزارت کشور عربستان ۳ روز پیش با تائید این حمله اعلام کرده بود: دو آتش‌سوزی در دو مرکز تولید نفت شرکت آرامکو در استان «بقیق» و «هجره خریص» به وقوع پیوست و این دو آتش‌سوزی در نتیجه هدف قرار گرفتن شرکت آرامکو به وسیله پهپاد اتفاق افتاده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی