کارمانیا

روز گذشته شرکت خودروسازی کارمانیا به عنوان تولیدکننده محصولات بی وای دی در ایران، به مشتریان بی وای دی S7 اعلام کرد که فعلا امکان تولید و تحویل این خودرو وجود ندارد و باید برای مشخص نمودن وضعیت قراردادشان باید به نمایندگی های این شرکت مراجعه کنند.

به گزارش ایران پژواک، بر اساس تصاویر ارسالی در خصوص بخشنامه جدید کارمانیا، دارندگان حواله بی وای دی S7 باید از میان ۴ طرح اعلام شده شرکت یکی از آن ها را انتخاب نمایند. آن طور که در این بخشنامه عنوان شده است، فعلا امکان تامین قطعات منفصله بی وای دی S7 به خاطر مشکلات تحریم وجود ندارد و برای همین نمی توان در آینده نزدیک انتظار حضور این خودرو را در جاده های کشور داشت.

شرکت کارمانیا در بخشنامه جدید خود، ۴ راه پیش پای مشتریان بی وای دی S7 را اینگونه شرح داده است:

۱- تمدید قرارداد یکساله برای مشتریان با لحاظ کردن سود مشارکت و جریمه تاخیر:
در اصل شرکت در این طرح می گوید که تا به امروز سود مشارکت ذکر شده در قرارداد و جریمه تاخیر ۱۲ درصد بر اساس اصل پول (پیش پرداخت) محاسبه شود. همچنین کارمانیا علاوه بر این موارد، سود ۱۳ درصدی دیگری را هم لحاظ می کند و در نهایت مجموع مبلغ را (اصل پول+سود مشارکت در قرارداد S7+جریمه ۱۲ درصد+سود ۱۲ درصدی اضافه) به عنوان پیش پرداخت یک قرارداد جدید یکساله در نظر می گیرد. برای قرارداد جدید سود مشارکت ۱۸ درصد و جریمه تاخیر ۱ درصد ماهانه (۱۲ درصد سالانه) در نظر گرفته شده است.
در واقع بر اساس این طرح، کارمانیا می گوید که احتمالا یک سال طول می کشد تا امکان تولید بی وای دی S7 فراهم شود و مشتریان می توانند با اعتماد به شرکت، دوباره وجه خود را در قالب مشارکت در تولید به این شرکت بسپارند.

۲- پرداخت سود مشارکت و جریمه تاخیر به صورت نقدی و تمدید قرارداد با اصل پول:
در این طرح مشتریان می توانند سود مشارکت اعلام شده در قرارداد بی وای دی S7 را با جریمه تاخیر ۱۲ درصدی و سود اضافی ۵ درصدی را دریافت کنند و اصل پول خود را در قالب یک قرارداد جدید یک ساله با سود ۱۸ درصد و جریمه تاخیر ۱ درصد ماهانه (۱۲ درصد سالانه) نزد شرکت بسپارند. در این طرح می بینیم که کارمانیا ۸ درصد اضافه سود پرداختی کمتری نسبت به طرح اول در نظر گرفته است. همچنین مشتریان می گویند که بر اساس اعلام کارشناسان شرکت کارمانیا، دریافت سود مشارکت و جریمه تاخیر تا ۹۰ روز به طول می انجامد.

۳- انصراف مشتری و پرداخت اصل پول به اضافه سود انصراف و جریمه تاخیر:
در این طرح کارمانیا سود انصراف را با سود مشارکت درج شده در قراردادها برابر در نظر گرفته و این اقدام را به عنوان حسن نیت خود اعلام کرده است. اما دیگر خبری از اضافه سود پرداختی نیست و مدت زمان بازپرداخت پول نیز تا ۹۰ روز بعد از ثبت انصراف خواهد بود.

۴- تحویل خودروی جایگزین از محصولات کرمان موتور:
در این طرح اصل پول مشتریان به اضافه سود مشارکت و تاخیر نیز به عنوان پیش پرداخت یک قرارداد جدید با کرمان موتور در نظر گرفته می شود و مشتریان می توانند به جای تحویل بی وای دی S7، جک J4 و S3 را خریداری کنند. تحویل خودروهای اعلام شده از جانب کرمان موتور در قرارداد جدید ۴۰ روز کاری اعلام شده و ۱ درصد سود تاخیر ماهانه نیز در نظر گرفته شده است. در این طرح کارمانیا جک J4 و S3 را با تخفیف به مشتریانش می دهد و به ترتیب قیمت ۱۴۰ و ۱۹۵ میلیون تومان را اعلام نموده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی