• ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۸
  • کد خبر: 11354
آرامکو

سخنگوی وزارت دفاع عربستان ادعاهایی را درباره حمله به آرامکو علیه ایران مطرح کرد.

به گزارش ایران پژواک به نقل از شبکه العربیه، ترکی المالکی سخنگوی وزارت دفاع عربستان مدعی شد: عربستان توان دفاع از اراضی خود را دارد. عربستان دلایلی در اختیار دارد که نشان می دهد که حمله از یمن انجام نشده است. حمله به آرامکو فقط عربستان را هدف قرار نداده است بلکه جامعه جهانی و امنیت انرژی را هدف قرار داده است. جامعه بین المللی باید با اقدامات ایران در منطقه برخورد کند.

وی مدعی شد: حمله به بقیق و خریص در امتداد حملات سابق  است که ایران در ورای آن است. ایران در ورای حملات به غیرنظامیان در عربستان از طریق عوامل خود در یمن است. حمله به آرامکو از شمال و قطعا حمایت شده از سوی ایران بوده است. عربستان شواهدی در اختیار دارد که نشان می دهد که حمله از یمن آنگونه که بازوهای ایران مدعی هستند، انجام نشده است. تاسیسات هدف قرار گرفته خارج از دامنه پهپادهایی است که از مناطق حوثی ها که مسئولیت حمله را برعهده گرفته اند، است.

سخنگوی وزارت دفاع عربستان در نمایشی مضحک با نشان دادن بقایای موشک هایی که آرامکو در بقیق و خریص را هدف قرار داده است، مدعی شد: ما شواهدی در اختیار داریم که دخالت ایران در اقدامات تخریبی در منطقه از طریق عوامل خود نشان می دهد. پهپادهای ساخت ایران از نوع دلتا-ونگ در حمله به آرامکو مشارکت کرده اند. پهپادی که آرامکو را هدف قرار داده اند از شمال به جنوب پرواز کرده اند. از موشک های کروز نقطه زن یاعلی استفاده شده است. سپاه پاسداران ایران در فوریه گذشته اعلام کرده است که نوع پیشرفته از این موشکها را در اختیار دارد. پهپادهایی که به تاسیسات حمله کرده اند از سیستم موقعیت یابی پیشرفته استفاده کرده است.

وی در شوی تبلیغاتی تصاویری از بقایای موشک های کشف شده نمایش داد که ادعا کرد که منشاء آن ایرانی است و ادعا کرد: ۲۵ پهپاد و موشک برای حمله به تاسیسات عربستان استفاده شده است. سه موشک به اهداف خود اصابت نکرده است.

سخنگوی وزارت دفاع عربستان مدعی شد: عربستان اطلاعاتی درباره بقایای موشکها جمع آوری کرده است که برای اینکه بدانیم مسئول حمله کیست، کافی است. آنکه پهپادهای را به پرواز درآورده و موشک ها را شلیک کرده است، مسئولیت را برعهده خواهد گرفت. ما تحقیقات درباره حمله به آرامکو را از طریق کانالهای بین المللی مورد اعتماد ادامه خواهیم داد. به توان دفاع هوایی خود که بیش از ۲۰۰ موشک بالستیک را دفع کرده است، می بالیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی