طلا

قیمت طلا در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی تحت تاثیر رشد ارزش دلار و صعود بازارهای سهام، به پایین‌ترین حد در دو ماه اخیر سقوط کرد.

به گزارش ایران پژواک، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۴ درصد کاهش پیدا کرد و به ۱۴۶۵ دلار و ۸۰ سنت رسید.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۱ درصد کاهش، به ۱۴۷۱ دلار و ۸۰ سنت رسید.

معاملات در ساعات فعالیت بازارهای آسیایی به دلیل عدم حضور معامله‌گران چینی که به تعطیلات طولانی رفته‌اند، اندک بود.

به گفته مایکل مک کارتی، استراتژیست ارشد بازار در شرکت سی ام سی مارکتس، پتانسیل رشد بیشتر ارزش دلار و خوش بینی به توافق تجاری میان آمریکا و چین، قیمت طلا را تحت فشار کاهشی قرار داد. همچنین طلا پایین محدوده حمایتی ۱۴۸ تا ۱۴۹۰ دلار را شکست و این مسئله باعث فروش بیشتر این فلز ارزشمند شد.

شاخص دلار در برابر سبدی از ارزهای رقیب به بالاترین حد در بیش از دو سال اخیر صعود کرد.

بازارهای سهام آسیا با امیدواری سرمایه‌گذاران به پیشرفت مذاکرات تجاری آمریکا و چین و حل مناقشات دو کشور که به اقتصاد جهانی لطمه زده است، صعود کردند.

در این بین، پیتر ناوارو، مشاور تجاری کاخ سفید گزارشها مبنی بر این که دولت ترامپ درصدد حذف شرکتهای چینی از بازارهای سهام آمریکا است را رد کرده و آنها را جعلی خواند.

بر اساس گزارش رویترز، چین و آمریکا قرار است هفته آینده مذاکرات تجاری رده بالای خود در واشنگتن را ازسربگیرند. اگرچه مناقشه دو کشور بر سر تجارت و فناوری تشدید شده است اما برخی از سرمایه ‌گذاران همچنان به مصالحه آنها امیدوارند.

به گفته وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز، هر اونس طلا برای تحویل فوری ممکن است حمایت در سطح ۱۴۶۲ دلار را شکسته و تا سطح ۱۴۴۶ دلار عقب نشینی کند.

بر اساس گزارش رویترز، موجودی طلای "اس پی دی آر گلد تراست" که بزرگترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان است روز دوشنبه ۰.۲۲ درصد کاهش پیدا کرد و به ۹۲۰.۸۳ تن رسید.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری تغییر چندانی نداشت و ۱۶۷۵ دلار و ۲۹ سنت معامله شد. این فلز روز دوشنبه از مرز ۱۷۰۰ دلار عبور کرده بود.

هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد کاهش، به ۱۶ دلار و ۹۷ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۸۸۱ دلار و ۳۷ سنت رسید.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی