عراق

شورای عالی مبارزه با فساد عراق از برکناری هزار کارمند این کشور به اتهام فساد در پی جلسه ای که روز پنجشنبه با حضور نخست وزیر عراق تشکیل شد، خبر داد.

به گزارش ایران پژواک به نقل از شفق نیوز، شورای عالی مبارزه با فساد عراق از برکناری هزار کارمند این کشور به اتهام فساد در پی جلسه ای که روز پنجشنبه با حضور «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر عراق تشکیل شد، خبر داد.

در بیانیه شورای عالی مبارزه با فساد عراق آمده است که در این جلسه گزارش هیأت شفافیت و دایره تحقیقات در خصوص کارمندانی که به علت فساد برای آنها احکام قضایی صادر شده است، ارائه گردید.

بر اساس این بیانیه، هزار کارمند عراقی در رده های مختلف شغلی برکنار شدند و در آینده هیچ گونه پست عالی کلیدی و میانی به آنها داده نخواهد شد.

این اقدام در حالی است که برخی از شهرهای عراق از روز سه‌شنبه در اعتراض به نبود اشتغال، ضعف خدمات‌رسانی و گسترش فساد و عدم مبارزه جدی با آن شاهد تظاهرات بوده است.

در همین راستا، دفتر رسانه ای عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق روز پنج شنبه بیانیه ای را درباره ارتباط با نمایندگان تظاهرات کنندگان معترض در خصوص بررسی مطالبات آنها صادر کرد.

در این بیانیه آمده است که عبدالمهدی در راستای بررسی مطالبات مردم عراق و بویژه قشر جوان و نیز آرام سازی اوضاع و بازگشت به وضعیت طبیعی، تماس ها با نمایندگان تظاهرات کنندگان معترض را دنبال می کند.

دفتر نخست‌وزیری عراق شماره تماس هایی را نیز برای ارتباط با معترضان و شنیدن نظرات و مطالبات آنان اعلام کرده است.

از سوی دیگر، فرماندهی عملیات مشترک عراق اعلام کرد که اوضاع امنیتی در این کشور در مقایسه با روزهای گذشته بهتر است.

خبرگزاری رسمی عراق (واع) به نقل از این فرماندهی پنج شنبه شب (۱۱ مهر) اعلام کرد که نیروهای عراقی موفق شدند علیرغم وجود برخی تظاهرات در چند استان عراق، اوضاع امنیتی را تحت کنترل درآورند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی