ترامپ

رئیس جمهوری آمریکا در واکنش به احتمال حمله ترکیه به سوریه اعلام کرد: اگر آنکارا خارج از چارچوب عمل کند، اقتصادش را نابود می‌کنم.

به گزارش ایران پژواک، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا امروز دوشنبه در پیامی توئیتری اعلام کرد: همانطور که قبلا گفتم و اکنون نیز می خواهم آن را تکرار کنم، اگر ترکیه هرگونه اقدامی خارج از چارچوب اجازه داده شده را انجام دهد، اقتصادش را همانطور که قبلا انجام دادم به طور کامل نابود خواهم کرد.

رئیس جمهوری آمریکا با تغییر مواضع خود در این باره نوشت: ترکیه و اروپا و دیگران باید تحت نظر قرار دادن جنگجویان داعشی دستگیر شده و خانواده‌هایشان را انجام دهند. هم اکنون زمان آن رسیده است تا برخی کشورهای ثروتمند به حمایت از سرزمین خود بپردازند.

این درحالیست که یک مسئول در پنتاگون ساعاتی پیش از دستوراتی که از کاخ سفید درباره عقب نشینی کامل نظامیان آمریکایی از سوریه دریافت شده است، خبر داد؛ تصمیمی که کردهای مورد حمایت آمریکا در سوریه آن را خنجری از پشت واشنگتن به خود ارزیابی کردند.

این مسئول در پنتاگون به شبکه الحره گفت: ما دستوراتی از دولت آمریکا مبنی بر عقب نشینی کامل از سوریه طبق جدول زمانی کوتاه مدت دریافت کرده ایم.

گفتنی است که ساعاتی قبل «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا با انتشار چند پیام در توئیتر در خصوص تصمیم خود برای خارج کردن نظامیان آمریکایی از سوریه توضیح داد و اعلام کرد: انتظار می رفت که آمریکا برای ۳۰ روز در سوریه باشد اما این مربوط به خیلی سال قبل بود. ما در آنجا ماندیم و در جنگی که پایانی نداشت پیش رفتیم. زمانیکه من وارد واشنگتن شدم، داعش در این منطقه حکومت می کرد. ما سریعا خلافت داعش را بطور صد در صد شکست دادیم که این شکست شامل به اسارت گرفتن هزاران نفر از اعضای داعش بود که اغلب آنها اروپایی بودند. اما اروپا خواستار بازگشت آنها نیست. آنها می گویند آمریکا نیروهای داعش را نگه دارد! من می گویم نه، ما برای شما کار بزرگی انجام دادیم و اکنون شما می گوئید آنها را در زندان های آمریکا با هزینه های بسیار زیاد نگه دارید. آنها برای شما هستند تا محاکمه شوند. آما آنها (اروپائی ها) می گویند نه.

وی در ادامه نوشت: فکر کنید، طبق معمول آمریکا همیشه در ناتو، تجارت و هر چیز دیگری حاضر بوده. کردها با ما جنگیدند اما پول و تجهیزات زیادی برای این جنگ هزینه شد. آنها (کردها) چندین دهه نیز با ترکیه در جنگ بوده اند. من از این جنگ خارج شدم. تقریبا سه سال شد اما زمان آن رسیده تا از این جنگ های بی پایان مضحک خارج شویم و سربازانمان را به خانه بازگردانیم. در هر کجایی که داعش به منافع ما نزدیک شود با آن مبارزه می کنیم. ترکیه، اروپا، سوریه، ایران، عراق، روسیه و کردها اکنون باید موقعیت را بسنجند و درباره اینکه می خواهند با اعضای بازداشت شده داعش چه کاری انجام دهند فکر کنند. همه آنها از داعش که برای چند سال دشمنشان بوده متنفر هستند. ما از آنها ۷ هزار مایل فاصله داریم و اگر داعش مجددا در هرکجا به ما نزدیک شود مجددا آنها را شکست می دهیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی