• ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۱
  • کد خبر: 11699
بورس

بازار بورس اوراق بهادار تهران در روز پایانی معاملات این هفته علاوه بر اینکه شاهد عرضه اولیه یک شرکت فولادی بود، در عین حال با ریزش ۱۴۲۰ واحدی شاخص کل همراه شد و شاخص کل به رقم ۳۱۳ هزار و ۴۸ واحد رسید.

به گزارش ایران پژواک، شاخص کل بورس تهران در این هفته بعد از رکورد شکنی های هفته قبل با افت های عجیب و غریب رو به رو بود و به گفته علی صحرایی مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران نوسان در بازار بورس یک امر طبیعی است و کاهش شاخص کل در هفته جاری به پایان می‌رسد و امیدواریم از هفته آینده شاخص کل در مسیر تقویت قرار بگیرد.

وی همچنین از دلایل افزایش شاخص کل در هفته‌های قبل این گونه عنوان کرد که با توجه به رکود بازارهای موازی، سرمایه‌های جدید به سمت بورس اوراق بهادار وارد شده است، اما در عین حال به سرمایه‌گذاران عادی توصیه می‌کنیم با تحلیل وارد بازار شده و از شرکت‌های مجوزدار و افراد مورد اعتماد مشورت‌های مالی را دریافت کنند و به هیجانات بازار و نیز فضای مجازی توجه نکنند.

مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران همچنین گفت:‌ مردم پس‌اندازهای خود را برای سرمایه‌گذاری به بورس تهران بیاورند و از فروش دارایی خود مانند خانه و ماشین برای سرمایه‌گذاری در بورس پرهیز کنند.

امروز شاخص کل با معیار هم وزن با کاهش ۱۷۵۵ واحد به رقم ۹۱۳۰۰ واحد رسید.

ارزش روز بازار در بورس اوراق بهادار تهران بیش از یک میلیون و ۱۴۴ هزار میلیارد تومان شده است.

امروز معامله‌گران بورس بیش از ۴ میلیارد سهام حق تقدم و اوراق مالی در قالب یک میلیون نوبت معامله و به ارزش ۱۷۷۳ میلیارد تومان دادو ستد کردند.

امروز شاخص قیمت با معیار وزنی ارزشی ۳۸۱ واحد کاهش یافته و به رقم ۸۴ هزار و ۱۳۸ واحد رسید.

امروز همچنین شاخص قیمت با معیار هم وزن ۱۱۷۴ واحد  افت کرده و به رقم ۶۱ هزار و ۱۱۶ واحد رسید.

شاخص آزاد شناور با کاهش ۲۷۰۸ واحد به رقم ۳۶۲ هزار و ۷۲ واحد رسید.

شاخص بازار اول بورس با کاهش ۴۲۰ واحد به رقم ۲۲۶ هزار و ۲۳۲ واحد رسید.

شاخص بازار دوم بورس با کاهش ۵۶۳۵ واحد به رقم ۶۴۲ هزار و ۳۶۴ واحد رسید.

امروز نمادهای فولاد خراسان، پالایش نفت تبریز، معدنی و صنعتی گل‌گهر، پتروشیمی خارک، در تقویت شاخص کل اثرگذار بودند و نمادهای بانک ملت، ایران خودرو و گروه مپنا در کاهش شاخص بورس مؤثر بودند.

امروز نمادهای پربیننده مربوط به بانک ملت، بانک تجارت، سایپا، بابک صادرات، بانک اقتصاد نوین، سرمایه‌گذاری البرز و بانک پاسارگاد و فولاد مبارکه اصفهان بوده‌اند.

به گزارش فارس امروز در پایان معاملات امروز ۴۸ واحد کاهش یافته و به رقم ۴۰۶۹ واحد رسید.

ارزش روز بازار اول و دوم بورس به بیش از ۲۳۱ هزار میلیارد تومان رسید.

امروز معامله‌گران فرابورس بیش از یک  و نیم میلیارد سهام حق تقدم و اوراق مالی در قالب ۲۲۶ هزار و نوبت معامله و به ارزش ۸۹۶ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نماد پتروشیمی زاگرس بیشترین اثر تقویتی در شاخص فرابورس داشته و نمادهای میدکو، ذوب‌آهن، توسعه مولد نیروگاهی جهرم، فولاد ارفع، تولید برق عسلویه مپنا و تولید برق دماوند بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشتند.

امروز نمادهای پربیننده مربوط به ذوب‌آهن اصفهان، بانک دی، صنایع کاغذ پارس سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی،‌پخش هجرت، تولید و صادرات ریشمک و بیمه دی بوده‌اند.

به گزارش فارس، امروز با پیام ناظر بازار توقف نماد صنعتی آما، توقف نماد سرمایه‌گذاری ساختمانی ایران و توقف نماد شرکت دوده صنعتی پارس و نیز نماد شرکت ساختمانی شاهدو شرکت شیشه همدان روی داد. 

همچنین اطلاعیه عرضه اولیه سهام شرکت فولاد سپید فراب کویر، منتشر شد که بر اساس آن تعداد ۲۴۰ میلیون سهم این شرکت معادل ۱۰ درصد از سهام کل شرکت عرضه اولیه شد که هر سهم این شرکت ۶۲۵۰ ریال کشف قیمت شد و بیش از ۸۰۰ هزار نفر از سهام این شرکت خریداری کردند.

امروز همچنین بازگشایی نماد معاملاتی گروه بهمن و توسعه معدنی و صنعتی صبا نور بازگشایی نماد شرکت شهد ایران روی داد.

همچنین توقف نماد شرکت شهد ایران  انجام شد.

توقف نماد شرکت قند ثابت خراسان روی داد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی