جیمز ماتیس

وزیر دفاع پیشین آمریکا می گوید که خروج ناگهانی نیروهای نظامی آمریکا از مناطق مرزی سوریه علاوه بر ایجاد «اغتشاش و بی نظمی» در این کشور جنگ زده، با خطر تجدید حیات داعش همراه است.

به گزارش ایران پژواک به نقل از گاردین، «جیمز ماتیس» ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا و وزیر دفاع پیشین این کشور بدون انتقاد مستقیم از «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا تصمیم وی برای خروج ناگهانی نیروهای نظامی این کشور از خاک سوریه را عامل «اغتشاش و بی نظمی» در این کشور جنگ زده و افزایش فرصتهایی برای تروریستهای داعش جهت تجدید فعالیتشان برشمرد.

گفتنی است ترامپ هفته گذشته با اشاره به اینکه زمان خاتمه دادن به «جنگهای بی پایان» آمریکا فرارسیده است، برنامه خروج نظامیان این کشور از خاک سوریه را اعلام کرد که این تصمیم، او را به خیانت به متحدان کُرد آمریکا متهم ساخت.

جیمز ماتیس در مصاحبه با شبکه «ان بی سی» گفت: «[سوریه] اکنون در وضعیت اغتشاش و بی نظمی است. روشن است که کردها در حال سازگار کردن شرایط خود با حملات ترکیه هستند. و ما باید ببینیم که آیا آنها [کُردها] قادرند که به مبارزه خود با داعش ادامه دهند. این [خروج نیروها از سوریه] اثرگذار خواهد بود. پرسش این است، که چقدر؟».

وی در پاسخ به این پرسش که آیا آمریکا از تصمیم ترامپ پشیمان خواهد شد، گفت: «لازم است که فشار موجود بر داعش را حفظ کنیم تا آنها نتوانند تجدیدقوا کنند».

این در حالی است که یکی از فرماندهان نیروهای دموکراتیک سوریه در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد: «محافظت از زندانیان داعشی دیگر اولویت ما نخواهد بود. اگر ارتش ترکیه به حمله های خود ادامه دهد، دفاع از خاک در اولویت قرار خواهد گرفت».

لازم به ذکر است که متعاقب خروج نظامیان آمریکا از خاک سوریه، حمله های هوایی و خمپاره ای ارتش ترکیه به مناطق کردنشین در شمال شرق سوریه آغاز شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی