واعظی

رئیس دفتر رئیس جمهور روز پنجشنبه در آیین آغاز سال تحصیلی دانشگاه گرمسار و افتتاح ساختمان های اداری این دانشگاه در جمع دانشجویان و اساتید دانشگاه گرمسار، بخش عمده ای از مشکلات کشور را ناشی از فشارهای خارجی دانست اما تاکید کرد که راه حل این مشکلات در داخل کشور است و با وحدت ، همدلی و انسجام می توانیم از مشکلاتی که با تحریم های ناعادلانه دشمنان برای مردم ایجاد شده، عبور کنیم.

به گزارش ایران پژواک، دکتر محمود واعظی با مقایسه وضعیت سال ۹۷ با شرایط امروز کشور گفت: تحلیل ما این بود که با تحریمهای ظالمانه آمریکا در سال ۹۷ شرایط سختی در کشور خواهیم داشت اما با مقاومت مردم، رهبری داهیانه رهبر معظم انقلاب در مقاطع و بزنگاه های مختلف و تلاش کارگزاران نظام، امروز از مشکلات عبور کرده ایم و شرایط امسال به مراتب بهتر از سال گذشته است.

دکتر واعظی با بیان اینکه حادثه سیل فراگیر و پرهزینه در ۲۵ استان کشور در ابتدای سال جاری خوشبختانه به تمرین همبستگی و همکاری مردم برای رفع مشکلات تبدیل شد، اظهارداشت: امروز هر چند مردم در سختی بسر می برند اما خطری که دشمن طراحی کرده بود مهار شد و امروز اقتدار ایران از دو سال قبل بیشتر است.

وی با اشاره به سفر رئیس جمهور به نیویورک برای شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد، گفت: در این سفر رهبران بزرگ دنیا در هتل محل اقامت دکتر روحانی با ایشان دیدار کردند که این نشان از اقتدار نظام است و امیدواریم به رغم همه فشارهای دشمنان و جنگ اقتصادی، با همبستگی در داخل بتوانیم مشکلات را یکی پس از دیگری رفع کنیم.

رئیس دفتر رئیس جمهور یادآور شد : متخصصان و تولید کنندگان داخلی برای مقابله با تلاش های دشمنان و فشار اقتصادی، کارهای بزرگی برای خودکفایی کشور انجام دادند و ما به نخبگان و متخصصان که برای خودکفایی کشور تلاش می کنند افتخار می کنیم.

دکتر واعظی تاکید کرد: دشمنان ملت ایران باید بدانند تا زمانی که امید ما به مردم و متخصصان داخلی است امکان ندارد بتوانند در توطئه های خود موفق شوند. آنها ممکن است بتوانند مزاحمت ایجاد کنند، اما به اهداف خودشان نخواهند رسید.

وی با بیان اینکه در کشور همه خدمتگزاران اعم از بخش خصوصی و دولتی در حال خدمت به مردم هستند، افزود: توسعه کشور را به وضوح می بینیم و افزایش تعداد دانشجو و هیات علمی و توسعه فضای عمرانی همین دانشگاه گرمسار نشان از روند پیشرفت در همه اقصی نقاط کشور است.

رئیس دفتر رئیس جمهور با تاکید بر اینکه هدف اصلی ما خدمت به مردم است ، گفت: همه مسوولان باید برای تحقق این هدف ملی و دینی، همدل و همصدا باشند.

دکتر واعظی با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید یکی از اهداف اصلی پرداختن به امور زیربنایی و ریشه ای از جمله توجه به علم و دانشگاه و توسعه همزمان کمی و کیفی دانشگاه است، اظهارداشت: دانشگاه ها باید مهارت محور باشند تا دانشجویان پس از فارغ التحصیلی با کسب مهارت بتوانند به توسعه و پیشرفت کشور کمک کنند.

وی تاکید کرد: وقتی کشور می تواند خودکفا و پیشرفته باشد که دانشجویان آن ماموریت خود را در دانشگاه برای کسب علم و مهارت و کامل کردن دیدگاه  و اندیشه خود، به درستی انجام دهند و به مدیران موفق اینده کشور تبدیل شوند.

رئیس دفتر رئیس جمهور با اشاره به جلسه خصوصی خود با مدیران و مسوولان استان و شهرستان گرمسار در مورد مشکلات و نیازهای مربوط به این شهرستان گفت که موضوعات و درخواست های مطروحه برای پیشرفت استان و این شهرستان حتما پیگیری می شود. البته درباره بخشی از مطالبات شهرستان تصمیم گیری شده و در مرحله اجرا قرار دارد و امیدواریم با تامین بودجه لازم به سرانجام برسد.

دکتر واعظی اظهارداشت: خوشبختانه در این سفر شاهدیم که با تلاش مسوولان استان و از جمله استاندار و مدیران استانی ، توسعه و پیشرفت استان و از جمله شهرستان گرمسار شتاب گرفته  است. معتقدیم گرمسار می تواند با توجه به نزدیکی به تهران به عنوان معین تهران نقش ایفا کند. کلان شهر تهران با مشکلات متعددی مواجه است و گرمسا ر می تواند به عنوان معین تهران بار را از روی دوش پایتخت بردارد و در دولت هم برای این منظور کمک خواهیم کرد

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی