یاریس

تویوتا یاریس یک خودروی کامپکت کوچک است که از سال ۱۹۹۹ توسط تویوتا و بجای خودروهای تویوتا استارلت و تویوتا ترسل فروخته می‌شود. تویوتا از نام "یاریس" در نسخه‌های صادراتی مدل‌های مختلف بازار ژاپن استفاده کرده‌است؛ نام "یاریس" برگرفته از "کریس" به معنی جذابیت و زیبایی یا کریتیز الهه یونانی گرفته شده‌است. حال این غول خودروسازی ژاپنی از مدل سوپر مینی خود در سال ۲۰۲۰ رونمایی کرده است که نسبت به مدلا های پیشین کوچک تر است.

به گزارش ایران پژواک، نسل چهارم تویوتا یاریس تابستان سال آینده در نمایشگاه های کشورهای سراسر اروپا به فروش گذاشته خواهد شد.

این مدل جدید تویوتا سوپر مینی قطعا از مدل های پیشین خود کوچک تر است و طول آن به کم تر از ۴ متر می رسد و طراحی آن از نظر کارشناسان بیشتر شبیه تویوتا کرولا است چراکه نسبت به مدل های پیشین کوتاه تر و پهن تر است.

نکته قابل توجه این است که دارای یک باتری لیتیوم-یون نیز هست که جایگزین مجموعه قدیمی هیدرید نیکل در هیبرید قدیمی یاریس شده است.

پیش‌بینی می شود این مدل تویوتا یاریس همانند مدل های پیشین رکورد بی سابقه ای را در فروش بشکنند به خصوص در اروپا که متقاضیان به دنبال خودروهایی با حجم موتور ۱.۵ لیتر هستند.

ارتفاع صندلی های جلو این خودرو برای اینکه فضا راحت تری برای راننده فراهم کنند ۳.۶ سانتی متر کاهش یافته است و صندلی های عقب آن نیز بیشتر برای سرنشینان کودک طراحی شده است.

تویوتا گرفتن اولین سفارشات خود را از اوایل تابستان سال آینده آغاز خواهد کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی