سوریه

رئیس کمیته روابط خارجی پارلمان سوریه به درگیری های شدیدی که میان ارتش سوریه با ترکیه در شمال شرق این کشور جریان دارد، واکنش نشان داد.

به گزارش ایران پژواک به نقل از اسپوتنیک، عمار الاسد رئیس کمیته روابط خارجی پارلمان سوریه با اشاره به نبرد سنگین ارتش سوریه با ترکیه در شمال شرق این کشور گفت: درگیری هایی که در راس العین با نیروهای ترکیه در جریان است،حق مشروع ارتش سوریه در همه اراضی خود است و ما به ترکها اجازه یک وجب پیشروی هم نخواهیم داد و به آنها اجازه نخواهیم داد که بافت جمعیتی را در اراضی ما تغییر دهند.

وی افزود: ترکیه همه توافقات را زیر پا می گذارد و ما تجاوزگر نیستیم. وظیفه ارتش سوریه است که با هر تجاوزی با همه ابزار مجاز مقابله کند و ارتش سوریه امروز در همه اراضی سوریه مطابق قانون اساسی حضور دارد اما ترکیه متجاوز است و غیرنظامیان را می کشد و آواره می کند و دارایی های آنها را سرقت می کند.

الاسد تاکید کرد: ترکیه خواهان پایان بحران سوریه نیست. ترکها عهدشکن هستد و همه شواهد گواه آن است. ما تروریست میانه و خوب نداریم. ترکیه ابتدا گفت که نیروهای قسد باید از مرزها بروند و سپس حرف دیگری زدند و توافق را نقض کردند و گفتند که نمی خواهند احدی در مرزها باشد چه ارتش سوریه و چه دیگری تا طرحشان که ساقط شده بود را اجرایی کنند.

وی بیان کرد: ما نظامیان ترکیه را به جایی که آمده اند باز خواهیم گرداند و ترکیه در سوریه جایی ندارد چه با توافق چه با همه ابزار مشروع دیگر.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی