• ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۰
  • کد خبر: 12163
جنگ شوانگ

سخنگوی وزارت خارجه چین از واکنش تند کشورش به تحریم‌های ضدایرانی آمریکا خبر داد.

به گزارش ایران پژواک به نقل از وبگاه وزارت خارجه چین، جنگ شوانگ سخنگوی وزارت خارجه چین امروز سه شنبه در نشست هفتگی با خبرنگاران اعلام کرد: چین مخالف تحریم‌ های یکجانبه و به اصطلاح اعمال فرامرزی صلاحیت‌ های قضائی است.

سخنگوی وزارت خارجه چین در این خصوص ادامه داد: تحریم‌ های خودسرانه یا تهدید به اعمال تحریم نمی‌ تواند مشکلات را برطرف کند. نکته اصلی گفتگو و مذاکره است. با رعایت اصل برابری و احترام متقابل، امیدواریم طرفین (ایران و آمریکا) اختلافات را از طریق مذاکره و مشورت حل کرده و به طور مشترک از صلح و ثبات منطقه و فراتر از آن کمک کنند.

این در حالیست که وزارت خزانه داری آمریکا دیروز اعلام کرد که ۹ فرد و یک نهاد ایران را تحریم کرده است.

وزارت خزانه داری آمریکا نام سردار سرلشکر«محمد باقری»، «حسین دهقان»، حجت الاسلام و المسلمین«محمد محمدی گلپایگانی»، «غلامعلی حداد عادل»، «وحید حقانیان»، حجت الاسلام و المسلمین«مجتبی خامنه‌ای»،‌ آیت الله «ابراهیم رئیسی»، سردار «غلامعلی رشید» و «علی‌اکبر ولایتی» را به فهرست شخصیت‌های تحت تحریم خود اضافه کرد.

این تحریم ها در شرایطی انجام می شود که مردم ایران دیروز و در سالروز اشغال لانه جاسوسی آمریکا در ۱۳ آبان ۱۳۵۸، راهپیمایی گسترده ای را در سراسر کشور علیه سیاست های خصمانه آمریکا برگزار کردند.

گفتنی است، به دنبال خروج یکجانبه ترامپ از توافق بین المللی هسته ای با ایران در ۸ ماه می سال ۲۰۱۸ میلادی همراه با نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل، جمهوری اسلامی ایران پس از صبر راهبردی یک ساله خود اعلام کرد که در صورت ادامه بدعهدی واشنگتن و انفعال طرف های اروپائی توافق هسته ای، به صورت تدریجی و بر اساس مفاد مواد ۲۶ و ۳۷ برجام به کاهش تعهدات خود در این توافق روی می آورد.

واشنگتن نیز در این راستا تا کنون تحریم هائی را علیه تهران اعمال کرده است، محدویت هائی که بنا به اذعان رسانه های بسیاری از جمله رسانه صهیونیستی جروزالم پست تأثیری در روند پیشرفت ایران بر جای نگذاشته است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی