کلاهبرداری ارزش افزوده

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، توضیح داد: شایان عزیز از کرمانشاه دیشب نتوانست در لایو حضور پیدا کند و ویدیو برایم فرستاد. ۱۲.۵ میلیون تومان! ارزش افزوده‌ها از حسابش کم کرده‌اند و او هیچ اطلاعی نداشته است!

به گزارش خبرنگار ایران پژواک، مهندس آذری جهرمی در خصوص کلاهبرداری ارزش افزوده‌ها توضیح داد: شایان عزیز از کرمانشاه دیشب نتوانست در لایو حضور پیدا کنه و ویدیو برایم فرستاد. ۱۲.۵ میلیون تومان! ارزش افزوده‌ها از حسابش کم کرده‌اند و او هیچ اطلاعی نداشته! شایان جان، به خاطر تو و مردم عزیز قربانی این کلاهبرداری‌ها، تا آخر برای حق‌الناس و بازگرداندن این اموال به جیب مردم تلاش خواهم کرد.
وزیر ارتباطات ادامه داد: دوستان فیک نیوز هم به جای تهمت و تخریب دروغین علیه من و خانواده‌ام، کمی درد مردم را از نزدیک ببینند. ولله این پول‌ها خوردن نداره. مردم این تهمت‌ها را باور نمی‌کنند ولی خوب هزاران میلیارد تومان ارزش افزوده را به یاد خواهند داشت!

کلاهبرداری شرکت‌ های ارزش افزوده  از مردم در تمام این سال‌ها

اما چگونه این اتفاق می‌افتد؟ برخی از شرکت‌های فاسد و کلاهبردار این عرصه اقدام به ساخت اپلیکیشن‌های مخرب با محتوای زرد، غیراخلاقی و یا گمراه‌کننده می‌کنند و به صورت غیرمجاز در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کنند. قربانیان هم بدون اطلاع از اهداف شوم پشت پرده، آن اپلیکیشن‌ها را نصب می‌کنند و اجازه دسترسی به ارسال و ویرایش پیامک‌هایشان را به آن برنامه‌ها می‌دهند. شرکت‌های کلاهبردار هم از طریق این دسترسی‌ها، پیامک فعال‌سازی عضویت در سرویس‌های ارزش افزوده را ارسال می‌کنند و پس از دزدی از اعتبار مشترک، پیامک‌ها را هم حذف می‌کنند تا کاربر اصلاً نفهمد چه اتفاقی افتاده است! یا حتی با تبلیغ‌های گمراه‌کننده‌ای مانند ارسال یک عدد به سرشماره‌ای خاص جهت دریافت اینترنت نامحدود (!) مردم را عضو می‌کنند.
همین موجب یک بازار فاسد با ارزش چندین هزار میلیاردی می‌شود که وضعیت احراز هویت و اثبات رضایت مشترکین در آن مشخص نیست. سازمان تنظیم مقررات هم بارها با تصویب مصوبه‌های مختلف و اعمال ضوابط مختلف سعی کرده تا جلوی این روند را بگیرد اما هر بار شیوه جدیدی برای کلاهبرداری و دزدی از مردم می‌سازند.

فیلم اظهارات شایان که مورد کلاهبرداری قرار گرفته است را ببینید:

http://www.iranpejvak.com/d/2020/04/06/0/18808.mp4

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی