• ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۷
  • کد خبر: 12392
ورزش

عضو تیم تخصصی مرکز درمان ناباروری ابن سینا، گفت: رژیم های غیر استاندارد و انجام ورزش های سنگین می تواند برای باروری زنان آسیب زا باشد.

به گزارش ایران پژواک، آتوسا کریمی، در گفتگو با خبرنگار مهر، به موضوع کاهش وزن در زنان برای باروری اشاره کرد و افزود: این موضوع نباید باعث شود که سراغ رژیم های غیراستاندارد و انجام ورزش های سنگین برویم تا هرچه زودتر وزن خود را کاهش دهیم. زیرا، این قبیل اقدامات می تواند با آسیب هایی همراه باشد.

وی افزود: ما هرگز برای آن دسته از زنانی که قصد کاهش وزن برای بارداری را دارند، توصیه نمی کنیم به یکباره و در مدت زمان کوتاهی بخواهند با ورزش های سنگین و رژیم های غیر استاندارد، وزن خود را کم کنند.

این فلوشیپ زنان، زایمان و ناباروری، ادامه داد: انجام ورزش های سنگین بیش از ۵ ساعت در هفته و با شدت زیاد که در حد حرفه ای و قهرمانی باشد، می تواند به طور موقت باعث قطع خون ریزی ماهانه شده و تخمک گذاری قطع کند.

کریمی به انجام حرکات ورزشی ملایم اشاره کرد و افزود: انجام ورزش های ملایم به مدت ۳۵ تا ۴۵ دقیقه در روز، می تواند اکسیژن رسانی و خون رسانی به بافت ها و تخمدان را تامین کند.

وی گفت: ورزش هایی مثل پیاده روی با سرعت مناسب و منظم، باعث می شود هورمون های شادی آور در سطح خون بالا برود و همین مسئله به مبارزه با افسردگی کمک می کند. زیرا، بررسی ها نشان داده است که کاهش استرس، قدرت باروری را افزایش می دهد.

کریمی در خصوص آن دسته از بانوانی که ممکن است هر روز نتوانند فعالیت ورزشی داشته باشند، اظهار داشت: ممکن است برخی بانوان به دلیل مشغله کاری نتوانند به یکباره نیم ساعت فعالیت ورزشی داشته باشند که این قبیل افراد می توانند با تقسیم زمان به سه بخش ۱۰ دقیقه ای در طول روز، وضعیت بدنی خود را در شرایط مناسب نگه دارند.

عضو تیم تخصصی مرکز درمان ناباروری ابن سینا، به مشاوره تغذیه همراه با دریافت ویتامین های لازم برای بدن در کنار حرکات ورزشی زنان اشاره کرد و گفت: ورزش روزانه می تواند با تغذیه سالم و مقوی، شانس باروری را افزایش دهد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی