• ۳ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۷
  • کد خبر: 12494
الفغم

جزئیات جدید درباره قتل محافظ ملک سلمان منتشر شده است.

به گزارش ایران پژواک، یکی از کاربران توییترمعروف به " العهد الجدید " گفت: کشته شدن " عبدالعزیز الفغم " محافظ شخصی سلمان بن عبدالعزیز شاه عربستان به خاطر تلاش وی برای ترور محمد بن سلمان ولی عهد این کشور بوده است.

وی در توییت هایی در حساب شخصی خود در توییتر خود را ناظر و تحلیلگر امور عصر جدید و نزدیک به اتاق های تصمیم ساز معرفی کرد.

الفغم سپتامبر به دست دوستش "ممدوح آل علی " کشته شد که وی نیز بعدا به دست نیروهای امنیتی کشته شد.

العهد الجدید گفت : تنها الفغم و ال علی زخمی نشدند بلکه چند افسر نیز زخمی شد و وی پیش از کشته شدن از سمتش برکنار نشده بود.

این صفحه شخصی سعودی، ناگهان توییتر را منفجرکرد، وقتی اعلام کرد: سرلشکر "الفغم" و ال علی تر که به همراه ۱۱ افسر دیگر برای ترور بن سلمان برنامه ریزی کرده بودند، توسط نیروهای بلاک واتر کشته شدند.

وی افزود :مزدوران بلاک واتر در لحظات آخر و پس از کشتن الفغم و ال علی وزخمی کردن سایر افسران شرکت کننده در این عملیات،عملیات ترور را ناکام بگذارند.

العهد الجدید افزود: الفغم و گروهش توانستند پس ازعبور از ایست امنیتی اول درایست دوم با مزدوران بلک واتر درگیر شدند.

وی افزود: بن سلمان آسیب ندید اما صدای شلیک گلوله ها وی را ترساند.

الفغم محاظ شخصی عبدالله بن عبدالعزیز بود که پس از وفات وی، محافظ شخصی سلمان شد.

بر اساس اعلام مقامات سعودی، سرلشکر الفغم در حالی که برای دیدار دوستش ترکی بن عبدالعزیز السبتی به منزلش در ساحل استان جده رفته بود کشته شد زیرا یکی ازدوستان مشترک اشان موسوم به ممدوح بن مشعل ال علی بر آنان وارد شد و در حین صحبت بحثی میان الفغم و ال علی درگرفت و وی از منزل خارج شد و در بازگشت با سلاح گرم به الفغم شلیک کرد.

ناظران و کاربران توییتر جزئیات این جنایت ، و دلیل حضور نیروهای امنیتی خارج منزل در وقت حادثه و کشته شدن مستقیم قاتل برای بستن پرونده را زیرسوال بردند.

"مجتهد" کاربرمعروف سعودی نیز روایت دیگری درباره کشته شدن الفغم بیان می کند و می گوید وی در وقت حادثه در کاخ بوده و دوستی همراه وی نبوده و بن سلمان الفغم را از محافظان قدیمی هوادار ال سعود می داند اما شخصا او را قبول نداشت کما اینکه بن سلمان بارها از کنار گذاشتن وی سخن گفته بود.

العهد الجدید در اکتبر ۲۰۱۷ نیز از نگرانی بن سلمان از ترورش خبر داده بود و فقط محمد بن زاید ولی عهد ابوظبی که وی را استاد و حامی خود می دانست، اعتماد داشت.

خاندان حاکم عربستان سعودی به دلیل تلاش بن سلمان برای خلاص شدن از همه مخالفان با به قدرت رسیدن وی دچار اختلافات بی سابقه ای شدند.

پیش از این نیز درخواستی از حاکمان بزرگ ال سعود به سلمان ارسال شد که در خصوص انتقال قدرت به بن سلمان اعتراض کرده بودند.

گفتنی است بحران های عربستان با ترور جمال خاشقچی خبرنگار سعودی که در کنسولگری عربستان در استانبول ترکیه ترور شده بود، فساد افزایش یافت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی