اردوغان

رئیس جمهور ترکیه در سخنانی در افتتاحیه سی و پنجمین نشست کمیته دائمی همکاری اقتصادی و تجاری سازمان همکاری اسلامی در استانبول بر ضرورت خودباوری جهان اسلام تاکید کرد.

به گزارش ایران پژواک به نقل از اسپوتنیک، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در سخنانی در افتتاحیه سی و پنجمین نشست کمیته دائمی همکاری اقتصادی و تجاری سازمان همکاری اسلامی در استانبول بر ضرورت اتکا به نفس و خودباوری جهان اسلام، تاکید کرد.

وی افزود: نباید خودمان را گول بزنیم بلکه باید اتکا به نفس داشته باشیم و میزان توان خود به عنوان اعضای سازمان همکاری اسلامی را بدانیم. اینکه برخی به آسانی جهان اسلام را بازیچه قرار می دهند، علت آن این است که همانند بنیان مرصوص نیست. 

اردوغان گفت: در حالی که کشورهای اسلامی ۲۴ درصد از ساکنان دنیا را تشکیل می دهند اما فقط ۹.۷ درصد از تجارت جهانی را شامل می شوند. یک کشور مسلمان هم در میان اعضای دائم شورای امنیت نیست. این سیستم سازمان ملل ناعادلانه نمی تواند که استمرار پیدا کند.

رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد: نباید خودمان را فریب دهیم زیرا اعضای غیردائم در شورای امنیت اراده و قدرتی ندارند و همه چیز در دست پنج عضو دائمی است و در اختیار هر کدام از آنهاست.

وی در ادامه با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی گفت: هر ظلمی که با آن مقابله نشود به ظالم جرات بیشتری می دهد. اسرائیل به حق زندگی فلسطینی ها توجهی نمی کند و احترام نمی گذارد و حقوق آنها در کار و تملک را پایمال می کند و آینده منطقه و جهان را در معرض خطر قرار داده است. آنان که در راستای نابودی شهر مقدس قدس که متعلق به سه ادیان است حرکت می کنند و آنرا مرکز عقاید خود قرار داده اند، مرتکب اشتباه بزرگی می شوند.

اردوغان  همچنین اعلام کرد که آنکارا از سازمان ملل خواسته است که روز ۱۵ مارس هر سال را روز جهانی برای همبستگی بین المللی ضد اسلام هراسی قرار دهد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی