• ۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۳
  • کد خبر: 12584
طلا

یکی از روش‌های پیش‌بینی قیمت‌ها، نگاه به روند گذشته آنها است. بر این اساس در این صفحه روندهای قیمتی بازارهای مهم ایران و جهان به نمایش گذاشته شده‌اند.

به گزارش ایران پژواک، همچنین در متن مربوط به هر قسمت روند آتی قیمت‌ها براساس شواهد موجود پیش‌بینی شده‌اند.

احتیاط بورس‌بازان در روزهای پیش‌روی بازار سهام

بازار سهام هفته تماما سبزی را پشت سر گذاشت. شاخص کل بورس پس از ۸ رشد متوالی به حبس ۶ هفته‌ای خود بین دو کانال ۳۰۰ و ۳۱۰ هزار واحد پایان داد. به این ترتیب نماگر اصلی بازار سهام رشد هفتگی ۲ درصدی را تجربه کرد و نهایتا در ارتفاع ۳۱۱ هزار واحد آرام گرفت.

به نظر می‌رسد شرکت‌های کوچک‌تر بورسی و بزرگان کالایی دو لیدر اصلی رشد هفته قبل بازار سهام بودند.

شاخص کل هموزن طی هفته گذشته رشد ۸/ ۴ درصدی را تجربه کرد که نشان  از تحرک نقدینگی در گروه‌های با شناوری کمتر بورس دارد. تحلیلگران انتظار دارند تا زمان مشخص شدن جزئیات بودجه ۹۹ و همچنین سرنوشت توافق تجاری چین و آمریکا، معامله‌گران بازار سهام با احتیاط به دادوستد بپردازند.

بیشترین رشد هفتگی دلار در ۲۷ هفته

هفته گذشته نرخ ارز به اوج ۴ ماهه خود رسید و رشد هفتگی ۲/ ۵درصدی را تجربه کرد. شاخص ارزی کشور پنج‌شنبه اخیر به سطح ۱۲ هزار و ۵۵۰تومان رسید.

به عقیده برخی کارشناسان پس از برقراری تدریجی دسترسی به اینترنت در کشور، مقداری تقاضای جامانده از دو هفته قبل توانست هفته گذشته وارد بازار شود. همچنین بخشی از تقاضای حواله‌ای هم به دلیل تعطیلی هفته جاری در امارات، زودتر روانه بازار شد.

با وجود این، بازارساز روند افزایشی دلار را ناشی از رفتار آن دسته از صادرکنندگانی دانست که برای فروش در نرخ‌های بالاتر، از عرضه ارز در مقطع فعلی دست نگه داشته‌اند. انتشار جزئیات لایحه بودجه سال ۹۹ از عواملی است که می‌تواند بر نرخ دلار در هفته پیش‌رو اثر بگذارد.

اوج‌گیری سکه در تعقیب دلار در بازار طلا و سکه

قیمت سکه پنج‌شنبه قبل به سطح ۴ میلیون و ۳۶۰ هزار تومان (بیشترین قیمت طی ۲۰ هفته اخیر) رسید. سکه این رشد را مدیون افزایش نرخ دلار است.

اونس طلای جهانی هفته گذشته با حبس بازه‌ای بین ۱۴۵۲ و ۱۴۶۲ دلار، نتوانست بر قیمت سکه اثرگذار باشد.

توافق تجاری آمریکا و چین بیش از هر زمان دیگری محتمل به نظر می‌رسد و در صورت نهایی شدن اثر منفی بر قیمت طلای جهانی و سکه در بازار داخلی خواهد داشت.

با وجود این به عقیده برخی کارشناسان، اقدام ترامپ درباره امضای قانون مصوب کنگره درباره هنگ‌کنگ، حرکتی سمبلیک بود که سیگنالی منفی برای مذاکرات تجاری محسوب می‌شود. قانون مذکور چین را در درگیری‌های اخیر هنگ‌کنگ مقصر می‌داند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی