آلودگی

رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران گفت: شاید به دلیل تغییرات آب و هوایی و وجود پدیده اینورژن، یکسری از بوهای موجود در مناطق خارج از شهر تهران به داخل شهر آمده است.

به گزارش ایران پژواک، ناهید خداکرمی رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سؤالی درباره انتشار بوی نامطبوع در شهر تهران که از عصر امروز آغاز شده است، گفت: این پدیده مصادف شده است با زمانی که سال گذشته چنین بویی در شهر تهران استشمام شد.

وی ادامه داد: این همزمانی و وجود پدیده اینورژن(وارونگی دما) می‌تواند این احتمال را قوت ببخشد که شاید به دلیل تغییرات آب و هوایی و وجود پدیده اینورژن یکسری از بوهای موجود در مناطق خارج از شهر تهران در این فصل از سال به داخل شهر آمده و از طریق شهروندان استشمام می‌شود.

خداکرمی گفت: قرار بود سازمان محیط زیست یک دستگاه سنجش میزان بو و تشخیص ترکیبات بو خریداری کند تا در چنین مواقعی به شناسایی دقیق منشأ بو کمک کند اما بر اساس آنچه که ما کسب اطلاع کردیم این اتفاق نیفتاده است.

رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران گفت: این را باید یادمان باشد که هر گاه بویی استشمام می‌شود ۲ یا ۳ منشأ قطعی می‌تواند داشته باشد که اولین آن وجود یک ماده شیمیایی در یک منطقه و رها شدن آن است، دومین موضوع سوزانده شدن شیء یا اشیاست که به واسطه سوختن آنها بو تولید می‌شود و در نهایت وجود فاضلاب که به خودی خود بو متصاعد می‌کند که در برخی از موارد که منشأ بو مواد شیمیایی است می‌تواند برای پوست و پس از استنشاق برای ریه‌ها خطرآفرین باشد.

وی گفت: البته هم بویی که سال گذشته متصاعد شد و هم بویی که امروز استشمام شده است بعید می‌رسد که خطری برای پوست و ریه شهروندان داشته باشد. 

خداکرمی بیان داشت: در حال حاضر یک ستادی در استانداری تهران فعال شده است که نمایندگان شهرداری تهران، محیط زیست و دستگاه‌های خدماتی در آن حضور دارند و در خصوص این بو و منشأ آن در حال بررسی‌های دقیق هستند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی