• ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۳
  • کد خبر: 12648
خودرو

بازار خودرو آشفته‌تر از همیشه، همچنان قیمت‌های عجیب و غریبی به‌خصوص در محصولات داخلی به خود می‌بیند.

به گزارش ایران پژواک، در مورد دلایل این آشفتگی نظریات مختلفی مطرح است که محکم‌ترین آن به تاثیر افزایش نرخ بنزین بازمی‌گردد. با این حال مسوولان صنعتی کشور چندان این دلیل را قابل استناد نمی‌دانند و تاکید دارند که با اصلاح نرخ بنزین قیمت‌ها باید کاهش یابد حال آنکه در بازار خودرو چنین اتفاقی روی نداده است.

جالب است که مسوولان صنعتی حتی اعتقادی به تاثیر میزان عرضه خودروتوسط تولیدکنندگان بر بازار ندارند و خودروسازان را از هر گونه مدیریت بازار خودرو مبرا می‌دانند.به این ترتیب این سوال مطرح می‌شود که اگر بنزین و میزان عرضه خودرو به بازار تاثیری بر قیمت‌ها ندارد، چه عاملی از نظر مسوولان این وزارتخانه در آشفتگی بازار خودرو نقش دارد؟ در این زمینه روز گذشته نیز رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در بیست و سومین سالروز ملی صادرات به نوعی اذعان کرده که تولید  وضعیت مناسبی ندارد.

وی در این مراسم با تاکید بر اینکه روزانه ۴۴ قلم کالای تولیدی کشور را در کنار قیمت ۱۰۰ قلم کالای مصرفی مردم در بازار رصد می‌کنیم تاکید کرده که از ۴۴ قلم کالای تولیدی مشخص شد که به جز خودرو و آلومینیوم در برخی اقلام با رشد تولید مواجه بودیم. هر چند وی اظهار نظری در مورد قیمت رو به افزایش خودرو در بازار نکرده اما بر کاهش تولید این کالا تاکید دارد.

مشخص است که کاهش تولید به معنای عدم عرضه مناسب به بازار است که همین امر خود می‌تواند ایجادکننده زمینه دلالی و پیرو آن افزایش قیمت‌ها باشد.بنابراین به نظر می‌رسد که خودروسازان با توجه به وضعیت فعلی تولید که بخش اعظم آن از اراده تولیدکنندگان خارج است ، نقش مهمی در روند صعودی قیمت‌ها در بازار ایفا می‌کنند این در شرایطی است که با تاثیرگذاری هیجانات بنزینی در دیگر بازارها باید نقش آن را در بازار خودرو پذیرا باشیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی