• ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۴
  • کد خبر: 12741
عبدالناصر همتی

همتی گفت: شوک قیمتی بنزین و عوارضی از آن در افزایش قیمت ارز تاثیر گذاشته که به زودی نرخ آن کاهش و به ثبات می‌رسد.

به گزارش ایران پژواک، عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی در حاشیه بازدید از مرکز فناوری در خصوص آخرین وضعیت بازار ارز و نوسانات هفته گذشته، گفت: شوک قیمتی بنزین و عوارض ناشی از آن در افزایش نرخ ارز تاثیر گذار بوده است؛جو روانی حاکم در داخل و فضاسازی ها از خارج کشور سیر نزولی قیمت ارز را صعودی کرد.

به گزارش ایران‌جیب از باشگاه خبرنگاران، او با اشاره به اینکه برخی از طرفداران بالا بردن قیمت ارز شایعه‌هایی را مطرح کرده اند که بودجه سال ۹۹ اقتصاد کشور را پولی خواهد کرد ، گفت:علاوه بر شایعه پراکنی در فضای مجازی، مردم اطلاع دارند که شبکه‌های خارجی همواره بر روی تخریب آرامش روانی اقتصاد کشور تلاش میکنند.

صبر ما زیاد است هیجانی برخورد نمی‌کنیم

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به اینکه صبر ما زیاد است و هیجانی برخورد نخواهیم کرد، افزود: همانطور که در یکسال گذشته بازار ارز را کنترل و متناسب با ارزش ذاتی تعدیل کرده‌ایم و انشالله ثبات را بر این بازار حاکم خواهیم کرد.

همتی توضیح داد: به تدریج ثبات را به بازار ارز بازمی‌گردانیم و امیدواریم مانند گذشته به تدریج شرایط بازار ارز را کنترل و ثبات را در نرخ‌ها حاکم کنیم.

او با اشاره به اینکه شرایط سیاسی کشورهای همسایه هم در افزایش نرخ ارز تاثیر گذار بوده است، گفت: شرایط سیاسی که در کشور عراق در چند ماه گذشته ایجاد شده بود باعث شده که صادرات به این کشور مختل شود.

رئیس کل بانک مرکزی تصریح کرد: ما هم اکنون در پایان سال میلادی قرار داریم و بسیاری از شرکت‌ها در حال تسویه حساب با طرف خارجی خود هستند و همین موضوع زمینه ساز افزایش تقاضا در بازار می‌شود بنابراین تمامی این اتفاقات زمینه ساز افزایش نرخ ارز در بازارشده است.

همتی درباره اصلاح ساختار بودجه هم گفت: ما در شرایطی می‌خواستیم بودجه را اصلاح کنیم، اما با چند مشکل روبرو بودیم به طوری که نمی‌توانستیم یک دفعه نفت را از درآمدهای بودجه قطع کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی