آلودگی هوا

سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اینکه هوا در سال جاری تنها ۴ روز برای همه افراد جامعه ناسالم بوده است،‌ گفت: در ۱۰ سال پیش تنها زمانی که شاخص کیفیت هوا بیش از ۲۵۰ بود، مدارس را تعطیل می‌کردند.

به گزارش ایران پژواک، یوسف حجت سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران در حاشیه یکصد و هشتاد و چهارمین جلسه شورای شهر در گفت‌وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، در ارتباط با آلودگی هوا در پایتخت اظهار داشت: در تمام طول سال ۹۸ تاکنون تنها تهران ۴ روز هوای ناسالم برای همه افراد داشته است که یک روز آن مربوط به تابستان بوده و به علت افزایش غلظت ازن به وقوع پیوسته است.

وی  افزود: سه روز دیگر در فصل پاییز هوا برای همه افراد ناسالم بوده که یک روز آن جمعه و ۲ روز آن برای روزهای کاری بوده است ولی به دلیل التهاب‌ها در جامعه تعطیلی ایجاد شد.

سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با تأکید بر اینکه باید بر اساس اعداد و ارقام و نه بر اساس احساس صحبت کرد، گفت: ۸ روز مدارس تعطیل شده در حالی که موارد شاخص بالای ۱۵۰ فقط سه روز بوده و یک روز آن جمعه و دو روز دیگر دوشنبه و سه‌شنبه بود که البته در سه‌شنبه هفته قبل صبح باد آمد و کیفیت هوا بهبود یافت.

وی تأکید کرد: بر اساس مقررات قدیم در سال ۷۴ زمانی شاخص کیفیت بر روی عدد بیش از ۲۵۰ قرار می‌گرفت مدارس تعطیل می‌شد که در سال ۷۷ اعلام کردند شاخص باید برای ۲۰۰ به بالا باشد تا مدارس تعطیل شود ولی امسال این آمارها بسیار پایین بود ولی مدارس را تعطیل کردند.

حجت با اشاره به اینکه روند آلودگی هوا در پایتخت کاهشی بوده و اکنون به ۶۰ تا ۵۰ روز در سال رسیده است،‌گفت: در سال ۸۸ این آمار ۲۰۰ روز در سال بود که اکنون به یک چهارم تقلیل یافته و التهاب در جامعه کاذب است.

وی تأکید کرد: احساس خطر از خود خطر بدتر است و مانند شرایطی می‌ماند که فرد مار مصنوعی ببیند و فکر کند طبیعی است و از ترس سکته کند و این قضیه دقیقاً مانند گزارشات کاذبی است که در مورد آلودگی هوا ارائه می‌شود.

سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران بیان داشت: برای بررسی وضعیت آلودگی هوای پایتخت باید آمارها را سنجید و نه بر اساس احساس حرف زد اینکه بگویند شهر را باید تخلیه کنیم موافق آن نیستم چرا که در و دیوار شهر پایتخت را آلوده نمی‌کند و این مردم شهر هستند که سبب آلودگی می‌شوند و اگر به بیرون شهر هم روند هم آنجا آلوده می‌شود.

حجت خاطرنشان کرد: بحث تخلیه شهر منطقی نیست ولی توزیع جمعیت به شهرهای دیگر می‌تواند مؤثر واقع شود.

وی در مورد ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون گفت: از سال ۹۰ این اندازه‌گیری شروع شد که روزهای ناسالم برای گروه‌های حساس از ۲۱۸ به میانگین ۵۰ تا ۶۰ در سال جاری رسیده و روندی کاملاً کاهشی داشته است.

سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام کرد: امروز در کارگروه و کمیته اضطرار آلودگی هوا شرکت می‌کنم و توضیحاتمان را در زمینه روند کاهشی آلودگی هوا طی سال‌های گذشته تاکنون اعلام خواهم کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی