طلا

رشد اقتصاد جهانی در سال ۲۰۲۰ افزایش خواهد یافت. عقب نشینی بهای کالاها می تواند چرخه ای جدید در حیطه سرمایه گذاری جهانی رقم زند.

به گزارش ایران پژواک، به گفته جرالد کلنت، ناشر مجله ترند، بازارها در میان اختلالات سیاسی جغرافیایی جهان در سال ۲۰۲۰، بسیار متلاطم خواهند بود. تلاطمی که نظیرش را ندیده ایم. "مردم خشمگین هستند و دنیا در هرج و مرج می باشد، و دلیل آن چیست؟ نابرابری حقوق، فساد و خشونت. هیچ وقت چیزی به مانند این ندیده ام. اینها آشفتگی های دنیای جدید است. "

جدیدترین تحلیل و پیش بینی طلا و نقره جهانی

به گزارش کیتکو، نقره با ۱.۵۷ درصد رشد، این هفته بهترین عملکرد را در میان دیگر فلزات داشت. روسیه برای محدود کردن تقاضای خرید گام برداشته که باتوجه به محدود شدن تامین نیاز بازار، افزایش قیمت طلا دور از انتظار نیست.

نقاط قوت:

نقره با ۱.۵۷ درصد رشد، این هفته بهترین عملکرد را در میان دیگر فلزات داشت که در پی آن کنترل کنندگان اوراق بهادار قیمت مقطوع خود را تا ۲۰ درصد افزایش دادند. بنا بر نظرسنجی بلومبرگ از معامله گران طلا و تحلیلگران، برای سه هفته پی در پی، طلا رشد صعودی خود را حفظ کرده است. ترکیه میزان ذخایر طلای خود را از ۱۷.۷۹ میلیون انس در ماه اکتبر، به ۱۸.۱۶ میلیون انس در ماه نوامبر افزایش داد. قزاقستان نیز ذخایر طلای خود را از ۱۲.۱۳ میلیون انس در ماه اکتبر، به ۱۲.۲۸ میلیون انس در ماه نوامبر افزایش داد.

روسیه برای محدود کردن تقاضای خرید گام برداشته که باتوجه به محدود شدن تامین نیاز بازار، افزایش قیمت طلا دور از انتظار نیست.

وزارت منابع طبیعی میزان آستانه تعیین شده استخراج طلا را برای مهیا شدن شرایط استراتژیک، افزایش نخواهد داد و به ۵۰ تن بسنده خواهد کرد. به گزارش بلومبرگ، در صورتی که یک کمپانی اقدام به استخراج بیش از ۵۰ تن طلا نماید، دولت روسیه بلافاصله مجوز فعالیتش را توقیف خواهد کرد، که این عمل شامل فعالیت های کاوش و استخراج شرکت های غیر روسی نیز می شود. همچنین استرالیا به دنبال جایگاه چین به عنوان اولین تولید کننده طلا در جهان می باشد. در حال حاضر، استرالیا که جایگاه دوم تولید طلای جهان را در اختیار دارد، تولید خود را در سال ۲۰۱۷ از ۳۰۲ تن به ۳۲۲ تن در سال ۲۰۱۸ افزایش داده است و انتظار می رود تا پایان سال این رقم به ۳۳۷ تن برسد.

به گزارش بلومبرگ، آلاموس گلد به دنبال بازخرید ۱۰ درصد سهم شناور آزاد از سهام عادی خود، یا ۲۸.۸ میلیون سهم کلاس A طی ۱۲ ماه آینده است. کمپانی طلای QMX اعلام کرد که شرکت طلای الدورادو در بخش خصوصی شرکتش چهار میلیون دلار سرمایه گذاری خواهد کرد و بدین ترتیب دارایی الدورادو در شرکت QMX به ۲۰ درصد خواهد رسید.

نقاط ضعف

پالادیم در این هفته با ۳.۹۲ درصد کاهش، بدترین عملکرد را در میان فلزات داشت که به معنی از دست دادن بیش از ۵۰ درصد سود، از تمام افزایش قیمت هایش در سال جاری می باشد. با اینکه ذخایر طلای ترکیه در ماه نوامبر افزایش داشتند، در هفته منتهی به ۱۳ دسامبر، با ۸۴۰ میلیون دلار کاهش نسبت به هفته قبلش همراه بود. تولید ناخالص ملی غنا نسبت به سال قبل ۵.۶ درصد افزایش داشت که نسبت به میزان ۵.۷ درصد سال های پیشین، رشد آهسته تری داشته است. به گزارش بلومبرگ این کاهش به علت انقباض ۱۹ درصدی تولید و پردازش سالانه طلا برای افزایش ارزش آن بوده است. اوایل سال جاری غرب آفریقا موفق شد به عنوان بزرگترین تولید کننده طلا در این قاره تبدیل شود و جایگاه آفریقای جنوبی را بگیرد.

دو بیرز اعلام کرد که فروش الماس این شرکت در سال جاری ۱.۴ میلیارد دلار کاهش داشته است که نشان دهنده ۱۲ ماه ناخوشایند برای این شرکت بوده است. بلومبرگ اعلام کرد که امسال خبرهای خوب زیادی برای صنعت الماس نداشت، چرا که تولید بیش از اندازه، به قیمت ها لطمه زد. در ماه نوامبر این شرکت قیمت ها را تا ۵ درصد کاهش داد.

یک پیمانکار امنیتی طی یک حمله مسلحانه در معدن طلای هرمونی در آفریقای جنوبی کشته شد. شرکت ادعا کرد که طی این حمله هیچ سرقتی رخ نداده است. بلومبرگ گزارش می دهد این دومین حمله طی چند ماه گذشته است که طی آن یک افسر امنیتی کشته و ۱۷ کیلوگرم طلا از از سایت استخراج طلای ارگو در این کشور به سرقت رفته است.

فرصت‌ها:

روز چهارشنبه، بهره باز طلا کامکس به رکوری که چندی پیش در ماه نوامبر شاهدش بودیم نزدیک شد. گئورگت بوئل، استراتژیست شرکت خدمات مالی و بانکداری هلندی ای­بی­ان­آمرو گفت: "سرمایه گذاران در حال باز کردن فضا هستند چرا که امیدوارند یا اینکه فکر می کنند که پیش بینی ما از قیمت طلا پایین تر از نرخ کنونی آن است." به گزارش بلومبرگ، با اینکه بازارهای سهام در حال حاضر پر رونق هستند، همچنان رسیک هایی نظیر معاهده تجاری آمریکا و چین، استیضاح پرزیدنت ترامپ و خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا باقیست.سرمایه گذاران در سال ۲۰۱۹ به سوی طلا هجوم آوردند. صندوق قابل معامله در بورس که بر طلا متمرکز است، تا این زمان از سال، ۱۸ میلیارد دلار سود بدست آورده است که بیش ترین حد از سال ۲۰۱۶ می باشد. نیتش شاه، رئیس تحقیقات ویزدوم تری بر این باور است که آشفتگی سیاسی در واشنگتن، تمایل به خرید طلا را افزایش خواهد داد.

تحلیل اس دبلیواوتی؛ افزایش قیمت طلا در سال ۲۰۲۰

کرنر سن، مدیر اوراق بهادار در شرکت سرمایه گذاری نیو ریور در نظرسنجی بلومبرگ نوشت که به احتمال قوی ارزش دلار با کاهش روبرو خواهد شد. اگر تکاپوی دلار پایان یابد، رشد اقتصاد جهانی در سال ۲۰۲۰ افزایش خواهد یافت. عقب نشینی بهای کالاها می تواند چرخه ای جدید در حیطه سرمایه گذاری جهانی رقم زند. افزایش بهای واردات، فشار را بر قیمت های داخلی افزایش خواهد داد و بانک مرکزی به تورم ۲ درصدی پیش بینی شده خواهد رسید.

شرکت طلای اکینوکس، شرکت معادن لئوگلد را با ۵۸۶ میلیون دلار در اختیار می گیرد. به گزارش بلومبرگ این معامله سقف تولید اکینوکس را با شش معدن در آمریکا، چین و برزیل، تا ۷۰۰.۰۰۰ انس در سال ۲۰۲۰ افزایش خواهد داد. این نمونه دیگریست که یک شرکت بزرگ، شرکت کوچک تر را با مبلغی هنگفت بدست می آورد. با بالارفتن نیاز افزایش ذخایر، احتمالا شرکت های بزرگ بیشتری اقدام به خرید شرکت های کوچکتر می نمایند. سین بوید، مدیرعامل آگنیکو ایگل ماینز، در چشم انداز سال پیش رو به بلومبرگ گفت: "بزرگترین چالش در سال جدید پر کردن ذخایر است." همچنین مارک بریستو، مدیرعامل گلد بریک افزود: "به معادن بیشتری نیاز داریم، به ویژه در بخش طلا."

تهدیدها:

شرکت فدکس پس از کاهش سودش طی دو فصل پیاپی شاهد سقوط سهامش بود. به گزارش بلومبرگ، سایت آمازون اکثر روابط تجاریش را در سال جاری پایان داد، چرا که در حال احداث سیستم تحویل در محل اختصاصی خودش می باشد. این نوع دیگری از تثبیت یک شرکت است که به اعضای قدیمی یک صنعت نظیر فدکس لطمه می زند. همچنین، پس از اینکه والمارت تولیدات لبنی خود را راه اندازی کرد همین اتفاق برای دین فودز افتاد و باعث ورشکستگی آن شد.

به عنوان نشانه ای بد برای اقتصاد، میزان سطح درآمد فردی از ماه مارس و درآمدهای واقعی از ماه فوریه در حال کاهش می باشند. درآمد خالص بیشتر صرف هزینه های منزل و درمان شده اند. علاوه بر این، خرده فروشی ها در ماه نوامبر، نصف پیش بینی ها بود و برخلاف انتظار ۰.۵ درصدی، تنها ۰.۲ درصد افزایش داشت.

معامله میان شرکت معادن اندیور و شرکت سانتیمن پی ال سی، احتمالا تا ضرب العجل ۳۱ دسامبر به نتیجه نخواهد رسید. اندیور ادعا می کند که سانتیمن پی ال سی تمایل چندانی برای ادغام این دو تولید کننده طلا که بر قاره آفریقا متمرکز هستند ندارد و طبق قوانین انگلستان، در صورتی که این ضرب العجل از دست رود، اندیور تا شش ماه نخواهد توانست این معامله را از سر گیرد. این زمان بندی به مفهوم یا الان یا هرگز است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی