هالک بانک

دادگاهی در آمریکا درخواست «هالک بانک» ترکیه را برای توقف روند رسیدگی به پرونده این بانک دولتی که به دور زدن تحریم‌های ایران متهم شده است، رد کرد.

به گزارش ایران پژواک به نقل از اسپوتنیک، «ریچارد برمن» قاضی دادگاه بخش در ایالت نیویورک آمریکا روز پنج شنبه با صدور حکمی اعلام کرد که «این دادگاه کوشش [مقامات] هالک بانک برای لغو و به تأخیر انداختن روند رسیدگی قانونی به پرونده اتهامات این بانک را رد می‌کند».

گفتنی است که در روز شانزدهم اکتبر سال جاری، دولت آمریکا با ادعای اینکه هالک بانک از شیوه‌های متفاوتی برای دور زدن تحریم‌ها علیه ایران استفاده کرده است، یک پرونده کیفری علیه هالک بانک گشود. دولت آمریکا مدعی شد که هالک بانک از شرکت‌هایی در سه کشور ثالث برای انتقال ۲۰ میلیارد دلار از توقیف شده ایران استفاده کرده است.

قاضی برمن در حکم صادره خود اعلام کرد که رسیدگی بدون معطلی و حل و فصل نهایی این پرونده دارای منفعت عمومی است و اینکه هالک بانک در صورت ادامه روند رسیدگی با خسارات مالی و اعتباری جبران ناپذیر مواجه نخواهد شد.

این دادگاه پیش از این تلاش داشت مسئولان این بانک را به پذیرش یک معامله قضائی وادارد که بر اساس آن این بانک اتهام تلاش برای دور زدن تحریم‌های ایران را می‌پذیرفت و در مقابل جریمه کمتری متحمل می‌شد.

با این وجود، این بانک ترکیه‌ای این معامله قضائی را رد کرده و از دادگاه درخواست کرد تا پیگیری پرونده را تا زمان اعلام حکم دادگاه تجدید نظر در خصوص صلاحیت دادگاه منهتن، متوقف کند. با این وجود قاضی برمن با این درخواست مخالفت کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی