محمد حسینی

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: گفته می شود در مدت اخیر به ۴۲ میلیون نفر کمک معیشت پرداخت شده، اما آمارهای وزارت تعاون و سازمان هدفمندی یارانه‌ها در این حوزه با هم همخوانی ندارد.

به گزارش ایران پژواک، محمد حسینی روز چهارشنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان مرکزی در اراک، اظهار داشت: سال اول تحریم با تنش قیمتی مواجه بودیم، سال دوم تحریم از تمامی سرمایه‌ها و ذخایر کشور استفاده شده است.

وی ادامه داد: در بودجه سال جاری برای کسری بودجه ۷۵ هزار میلیارد تومان خارج از بودجه سال ۹۸ تأمین شده که ۶۰ هزار میلیارد تومان آن از صندوق توسعه ملی برداشت شده است.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس گفت: در سال آینده فشارها بیشتر و شرایط بسیار دشوار است و در این راستا باید امور کشور به درستی مدیریت شود.

حسینی افزود: تاکنون هیچ گونه اصلاح ساختاری که به تاکید رهبر معظم انقلاب بوده، در لایحه بودجه ۹۹ انجام نشده است.

وی با بیان اینکه همیشه نفت رقم بزرگی را در بودجه به خود اختصاص داده است، گفت: بیشترین درآمد کشور از محل درآمدهای نفتی بوده است که امکان تحقق رقم آن با توجه به مشکلات اقتصادی در بودجه ۹۹ وجود ندارد.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس بیان داشت: ۴۳۹ هزار میلیارد تومان از بودجه سال آینده مربوط به هزینه‌های جاری و اجتناب ناپذیر کشور است.

حسینی گفت: مجموع درآمدهای واقعی وصولی دولت در بودجه سال آینده ۳۲۷ هزار میلیارد تومان پیش بینی است.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس افزود: در بودجه مصوب لایحه ۹۹ اجازه هیچ گونه افزایش قیمت بنزین وجود ندارد. با توجه به افزایش قیمت بنزین، میزان مصرف روزانه بنزین از ۹۹ میلیون لیتر به ۷۸ میلیون لیتر کاهش یافته است.

وی عنوان کرد: در بودجه سال آینده ۳۱ هزار میلیارد تومان بابت طرح پرداخت کمک معیشت و ۴۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان نیز برای پرداخت یارانه‌ها پیش بینی شده است که با حذف سه دهک جامعه باید دید به این رقم دست پیدا می‌کنیم یا خیر؟

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی