ترکی بن محمد

در پی ملتهب شدن شرایط منطقه به دنبال اقدام تروریستی آمریکا در بغداد، «ترکی بن محمد بن فهد آل سعود» عضو شورای وزیران عربستان روز دوشنبه با «شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح» امیر کویت دیدار و پیام «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان سعودی را به وی منتقل کرد.

به گزارش ایران پژواک از خبرگزاری رسمی کویت (کونا)، این شاهزاده سعودی و هیات همراه او امروز در کاخ بیان منامه، با امیر کویت دیدار و گفت و گو کردند.

ترکی سعود در این دیدار، حامل پیام شفاهی ملک سلمان برای امیر کویت بود.

کونا بدون اشاره به جزئیات این دیدار تنها نوشت که دو طرف درباره روابط برادرانه و راه های تقویت همکاری ها در همه زمینه ها گفت و گو کردند.

این سفر در حالی صورت می گیرد که منطقه به دنبال اقدام تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده شهید سپاه قدس و «ابومهدی المهندس» جانشین فرمانده الحشد الشعبی، در شرایط حساسی قرار دارد.

کویت همچنین روز گذشته، به دنبال تشدید تنش ها در منطقه، تدابیر امنیتی خود را در مرزهای مشترکش با عراق تشدید کرده است.

اقدام تروریستی آمریکا در بغداد و عواقب احتمالی آن بر امنیت کشورهای منطقه، نگرانی هایی را در میان سران کشورهای حوزه خلیج فارس ایجاد کرده است.

در همین راستا، شورای همکاری خلیج فارس ۴ روز بعد از ترور سردار سپهبد سلیمانی سکوت خود را شکست و با صدور بیانیه ای خواستار کاهش تنش ها و استفاده از راهکارهای سیاسی برای حل بحران های منطقه ای شد.

سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه هشت نفر دیگر بامداد جمعه (۱۳ دی) در مسیر فرودگاه بغداد به دستور «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا، با شلیک موشک از پهپادهای پنتاگون به خودروی آنها به شهادت رسیدند.

بسیاری از کارشناسان و مقامات آمریکایی، این اقدام دونالد ترامپ رییس جمهوری امریکا را نقض قوانین بین المللی و اقدامی تروریستی توصیف کرده و نسبت به تبعات آن هشدار داده اند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی