ترامپ

اعلام مخالفت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا با بیانیه پایانی نشست گروه ۷ و واکنش تند او به سخنان جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا واکنش بسیاری از مقامات سیاسی کشورهای غربی را به همراه داشت.

به گزارش ایران پژواک به نقل از یورونیوز، آقای ترامپ که پس از ترک زودهنگام این نشست، برای دیدار با کیم جونگ-اون رهسپار سنگاپور شد، در پیامی توییتری اعلام کرد که از بیانیه پایانی نشست دو روزۀ گروه ۷ حمایت نمی‌کند. او سخنان آقای ترودو را «بیانیه‌ای دروغین» توصیف و اعلام کرد که کانادا هزینه‌های سنگینی را به کشاورزان، نیروی کار و شرکتهای آمریکایی تحمیل کرده است.

تهدیدهای دوباره آقای ترامپ مبنی بر افزایش تعرفه‌ها در حالی منتشر شد که تنها چند ساعت قبل از آن در موضوعات تجاری محل اختلاف، میان اعضای گروه ۷ توافقاتی حاصل شده بود.

در واکنش به این تصمیم آقای ترامپ، فرانسه تناقضات در رفتار هیات آمریکایی را محکوم کرد.

کاخ الیزه همچنین در بیانیه‌ای اعلام داشت: «همکاری بین‌المللی بر اساس خشم و با کلمات کوچک شکل نمی‌گیرد. باید جدی و برای مردممان ارزشمند باشیم.»

آلمان نیز دونالد ترامپ را به «نابود کردن» اعتماد میان متحدان متهم کرد.

هایکو ماس، وزیر دادگستری آلمان در واکنش به رفتار آقای ترامپ گفت: «این رفتار تعجب برانگیز نبود. ما رفتارهای مشابهی را در موضوع توافق آب و هوایی و همچنین توافق ایران دیدیم. تنها در چند ثانیه، تنها با چند پیام توییتری اعتمادها را از بین می‌برید؛ چیزی که برای برقراری دوبارۀ آن به زمان زیادی نیاز است. ما باید خونسردی خود را حفظ کنیم و به ترسیم عواقب درستی برای این کار بپردازیم.»

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا که هدف انتقادات مستقیم آقای ترامپ قرار گرفته بود، تا کنون واکنش مستقیمی به این اظهارات نشان نداده است. او تنها در پیامی توییتری اعلام کرد: «توافق مهم و تاریخی که همه ما در نشست گروه ۷ به آن دست یافتیم باعث قوی‌تر شدن اقتصاد، رفاه بیشتر مردم، محافظت از دموکراسی، حافظت از محیط زیست و تضمین حقوق از زنان و دختران در سراسر جهان می‌شود. این چیزی است که ارزش دارد.»

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی