شریعتمداری

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ارائه پیشنهاد تأمین کالای اساسی اقشار آسیب پذیر به ستاد تنظیم بازار خبر داد.

به گزارش ایران پژواک به نقل از خانه ملت، محمد شریعتمداری درباره اجرای قانون تأمین کالای اساسی برای اقشار آسیب پذیر، گفت: اگر در ادامه سال ۹۸ تحولی در توسعه فعالیت‌های تعاونی کارگری، کارمندی و توسعه فعالیت تعاونی که دارای دریافت‌های ثابت هستند، ایجاد شود، می‌توان با نرخ کنونی ارز نیز نیازهای مردم به ویژه کالاهای اساسی را با قیمت‌های مناسب و ارزان‌تر در بازار آزاد فراهم کرد.

وی با بیان اینکه باید از ارز ۴۲۰۰ تومانی که برای تأمین کالای اساسی در نظر گرفته شده به درستی استفاده شود، افزود: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان نماینده جامعه کارگری و بازنشستگان کشور ضرورت تأمین کالای اساسی برای اقشار آسیب پذیر را در جلسات ستاد تنظیم بازار مطرح کرده است.

این عضو کابینه دولت اظهار کرد: در صورتی که ستاد تنظیم بازار در تصمیمات خود به این مسائل توجه کند می‌توان با روش‌های معقول‌تری کالاهای اساسی موردنیاز مردم را تأمین کرد.

وی در پاسخ به این پرسش که به نظر شما قانون تأمین کالای اساسی برای اقشار آسیب پذیر چه میزان اجرا شده است؟ توضیح داد: تاکنون به جز پرداخت‌های نقدی یعنی سبد حمایت معیشتی که به حدود ۱۸ میلیون خانوار پرداخت شده، پرداخت غیرنقدی در دستور کار قرار نگرفته زیرا زیرساخت‌های الکترونیکی موردنیاز برای آن فراهم نشده اما تحقق این مهم در دستور کار قرار می‌گیرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی