مهاجرت

برخی رسانه های آمریکا روز سه شنبه از قصد مقامات واشنگتن برای افزودن نام هفت کشور به فهرست کشورهای مشمول فرمان مهاجرتی ترامپ (ممنوعیت سفر به آمریکا) خبر دادند.

به گزارش ایران پژواک به نقل از رویترز، برخی رسانه‌های آمریکا روز سه شنبه اعلام کردند که دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا قصد دارد نام هفت کشور دیگر را به فهرست کشورهای مشمول قانون اجرایی ممنوعیت مهاجرت (فرمان مهاجرتی ترامپ) اضافه کند.

این هفت کشور عبارتند از: بلاروس، اریتره، قرقیزستان، میانمار، نیجریه، سودان و تانزانیا.

نشریه وال استریت در گزارشی اعلام کرد که برخی کشورها تنها در خصوص برخی دسته بندی‌های روادید با ممنوعیت‌ها مواجه خواهند شد.

تارنمای پولیتیکو نیز اعلام کرد که فهرست کشورهای مزبور نهایی نیست و ممکن است تغییر کند.

رئیس جمهوری آمریکا در گفتگو با وال استریت ژورنال گفت که در حال بررسی امکان افزودن شمار دیگری از کشورها به فهرست فرمان مهاجرتی است، اما از ذکر نام این کشورها خودداری کرد.

گفتنی است که این تصمیم دولت آمریکا به احتمال زیاد روابط میان واشنگتن و کشورهای قید شده در فهرست مذکور را تحت الشعاع قرار می‌دهد.

به عنوان مثال، نیجریه به عنوان بزرگترین اقتصاد آفریقا و پرجمعیت کشور در این قاره، شریک ایالات متحده در نبرد ادعایی علیه تروریسم است و اقلیت بزرگی از اتباع این کشور در ایالات متحده اقامت دارند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی