رافائل گروسی

مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در جریان نشست خبری ضمن تاکید بر اهمیت همکاری با ایران، همچنین افزود که همکاری‌ها با ایران ادامه دارد.

به گزارش ایران پژواک به نقل از وبگاه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در جریان نشست خبری در محل آژانس در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره ایران، با تاکید بر اهمیت همکاری با تهران، همچنین افزود که همکاری‌ها با ایران ادامه دارد.

در ابتدای این نشست مدیرکل آژانس به نشست اخیر با اعضای آژانس و ضرورت همکاری‌های هسته‌ای جهانی اشاره کرد.

در این نشست، مدیرکل آژانس در پاسخ به سوال انتقادی که از او درباره هزینه‌های گسترده سالیانه از جمله در آمریکا برای مسائل هسته‌ای می‌شود، از این موضوع دفاع کرد و مسئله هسته‌ای را در شکل صلح آمیز خود برای استفاده در صنایع، مفید عنوان کرد، اگرچه به گفته او در دنیایی که بازیگران غیردولتی افزایش یافته، خطرات نیز در ارتباط با مسائل هسته‌ای بیشتر شده است.

مدیر کل آژانس همچنین درباره سخنان «علی‌اکبر صالحی» رئیس سازمان انرژی اتمی ایران درباره امنیت تاسیسات و دانشمندان هسته‌ای ایران از جمله در جریان استاکس نت به بیانیه کشورهای عضو برجام درباره تهدیدات سایبری اشاره کرد و در عین حال گفت که آژانس در این ارتباط همکاری‌ها و مشورت‌های لازم را ارائه داده است.

گروسی درباره دیدار آتی‌اش با مدیر کل آژانس انرژی اتمی ایران، دکتر صالحی نیز به سابقه آشنایی‌اش با این دیپلمات و چهره هسته‌ای ایران اشاره کرد، اگرچه تاکید کرد که در حال حاضر پیامی در این ارتباط ندارد و منتظر این دیدار خواهد بود.

مدیرکل آژانس همچنین به ادامه همکاری‌ها با ایران هم در زمینه برجام و تعهدات پادمانی ایران در آژانس اشاره کرد که همچنان ادامه دارد.

رافائل گروسی در عین حال به تمایل خود برای دیدار با مقامات ارشد ایرانی نیز اشاره کرد، اگرچه گفت که ارزیابی‌ها هنوز در مقطعی نیست که بتوان یک نتیجه‎‌گیری کلی را درباره ایران ارائه داد.

گروسی همچنین در پاسخ به سوالی که از او درباره عدم وجود گزارش حمله «استاکس نت» در آژانس پرسیده شد، این موضوع را مشکلی کلی عنوان کرد که به صورت عمومی در آژانس مورد بحث قرار گرفته است، اگرچه به گفته او آژانس تحقیق تحلیلی مستقلی در باره استاکس نت انجام نداده زیرا این کار وظیفه‌ آژانس نیست.

مدیرکل آژانس همچنین نوع تعامل با ایران را با توجه به انتخاب خود ایران عنوان کرد و از دیدار اخیر خود با «عباس عراقچی»، معاون وزارت خارجه ایران خبر داد که در آن تمایلی برای انجام مذاکرات با مقامات ارشد ایرانی نیز وجود داشته است.

مدیرکل آژانس در پایان نشست خبری خود به سفر آتی‌اش به ژاپن نیز اشاره کرد که در آن سفر قرار است موضوعات مختلفی مرتبط با مسائل هسته‌ای ژاپن مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی