علیرضا رئیسی

معاون بهداشت وزارت بهداشت، گفت: یکی از زنگ‌های تفریح مدارس به صورت نمادین در هر روز زنگ‌ شستشوی دست‌ها شود، زیرا این کار تا ۹۰ درصد از ابتلا به کرونا جلوگیری می‌کند.

به گزارش ایران پژواک، علیرضا رئیسی که به همراه معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در ارتباط ویدئویی با معاونان بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی و معاونان تربیت بدنی و سلامت ادارات کل آموزش و پرورش سراسر کشور شرکت کرده بود، ضمن ترسیم آخرین وضعیت بیماری کرونا ویروس در جهان و ایران به ارائه راهکارهای لازم در جهت پیشگیری از ورود این ویروس به کشور پرداخت.

وی با ترسیم تاریخچه این بیماری و آخرین وضعیت آن در جهان و ایران، گفت: ابتدای پیدایش این ویروس در چین برای مدتی سیستم پذیرش بیمار و شیفت بندی پرسنل به خاطر هجوم بیماران در بیمارستان‌های این کشور با مشکل مواجه شد.

رئیسی، سیستم قرنطینه در چین را بسیار سخت و جدی اعلام کرد و بیان داشت: ۱۱ میلیون چینی در شهر «ووهان» به طور کامل و ۵۹ میلیون چینی در استان «هوبای» به طور نسبی در قرنطینه قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه هیچ کروناویروسی حتی «سارس» و «مِرس» به این اندازه در جهان کشته نداده است، گفت: در عین حال باید توجه داشت که کروناویروس جدید اگرچه نسبت شیوع بالاتری نسبت به کروناویروس‌های قبلی دارد ولی نسبت مرگ افراد در آن بسیار کمتر از بقیه و در حد دو درصد است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، بار دیگر با تاکید بر اینکه کرونا وارد کشور نشده است از معاونان بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی به ویژه دانشگاه‌های علوم پزشکی مرزی خواست حداکثر تلاش خود را در جهت تمهیدات لازم برای پیشگیری از ابتلا به کرونا به کار گیرند.

رئیسی تصریح کرد: پرواز مسافرتی به چین ممنوع شده و هموطنانی که آنجا هستند هم با داشتن کارت سلامت و اعلام اسامی شان به وزارت بهداشت توسط نهادهای ذی ربط و تحت کنترل می‌توانند وارد کشور شوند.

وی خاطرنشان کرد: ۵۷ دانشجوی ایرانی در «ووهان» تحت تدابیر لازم قرنطینه بودند و ۶ روز است وارد کشور شده‌اند و هیچ مشکلی ندارند در عین حال یک هفته دیگر در قرنطینه می‌مانند.

رئیسی افزود: تمام ضوابط یک قرنطینه کامل از درون هواپیما تا ورود و اقامتشان در کشور برای آنان اجرا و برای اطمینان حتی پسماندهای هواپیما و محل اقامت شان بی خطرسازی و امحاء می‌شود.

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: در فرودگاه امام (ره) علاوه بر تب سنجی، دوربین‌های حرارتی نصب شده که این کار در فرودگاه‌های بین المللی مشهد، شیراز، اصفهان و تبریز نیز انجام گرفته یا در دست انجام است.

وی از معاونان بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور خواست مرزهای ورودی اعم از زمینی، دریایی و هوایی را به دقت کنترل کنند.

رئیسی از معاونان تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان‌ها نیز خواست با آموزش سراسری به دانش آموزان شرایط برای شستشوی مداوم دست‌ها با مایع مخصوص در تمام مدارس تدارک دیده و یکی از زنگ‌های تفریح را به صورت نمادین در هر روز زنگ شستشوی دست‌ها قرار دهند زیرا این کار تا ۹۰ درصد از ابتلا به کرونا جلوگیری می‌کند.

در ادامه این نشست، مهرزاد حمیدی ضمن اشاره به هماهنگی‌های به عمل آمده برای آموزش پیشگیری از کرونا ویروس اظهار داشت: وزارت آموزش و پرورش با همکاری وزارت بهداشت برای پیشگیری از ابتلا به کرونا ویروس آمادگی کامل دارد.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش گفت: ادارات کل آموزش و پرورش کلیه استان‌ها هماهنگ با دانشگاه‌های علوم پزشکی در راه ارتقاء سلامت دانش آموزان گام خواهند برداشت.

در بخش دیگری از این ارتباط ویدئویی معاونان بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی مرزی آخرین اقدامات در خصوص کنترل کروناویروس را در استان‌های خود گزارش نموده و معاونان تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش این استان‌ها نیز آخرین اقدامات و برنامه‌های خود در این زمینه را تشریح کردند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی