دکتر علی رهبری

سرپرست مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت، گفت: در طرح جدید، کارشناس از فرآیند صدور نماد اعتماد حذف شده و فرآیندی که بیش از چند روز طول می‌کشید چنانچه متقاضی شرایطش را داشته باشد در کمتر از یک ساعت قابل انجام است.

به گزارش ایران پژواک، دکتر علی رهبری که در برنامه‌ی روی خط خبر شبکه‌ی خبر، سخن می‌گفت، اظهار داشت: دو اقدام مثبت توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی انجام شده است که کل کسب و کارها (لایه B) و کل مصرف کنندگان (لایه C) در حوزه تجارت الکترونیکی را تحت تاثیر سازنده قرار می‌دهد.

وی تشریح کرد: اقدام نخست، انتشار دو شاخص "تعداد شکایات بدون پاسخ" و "میزان تاخیر در پاسخگویی به شکایات" در پروفایل عمومی فروشگاه های اینترنتی دارای نماد اعتماد است که باعث می‌شود متدولوژی نظارت بر فضای تجارت الکترونیکی از نظارت G بر B به نظارت C بر B توسعه یابد که مبتنی بر تضاد منافع عمل نموده و حالت خودکنترلی ایجاد می‌کند.

رهبری در تشریح اقدام دوم گفت: فرآیند صدور و تمدید نماد سیستمی شده است و دو گام از هفت گام که توسط کارشناس انجام می‌شد (و صف پرونده ها شکل می‌گرفت) سیستمی و هوشمند شده است؛ به طوری که کارشناس از این فرآیند حذف شده و فرآیندی که بیش از چند روز طول می‌کشید چنانچه متقاضی شرایطش را داشته باشد در کمتر از یک ساعت قابل انجام است که علاوه بر تسریع امور، باعث کاهش مفاسد (خطاهای سهوی و عمدی عامل انسانی) این فرآیند شده است.

وی افزود: تنها در چند مورد، هنوز دستگاه مجوزدهنده، وب سرویس استعلام مجوز را ارائه ننموده است و در این موارد هنوز اسکن مجوز بارگذاری می‌شود و کارشناس کنترل می‌کند که امید به خدا با ارائه وب‌سرویس های باقیمانده، در این موارد نیز، صدور نماد کاملا سیستمی خواهد شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی