جنگنده

مجله نشنال اینترست از قدرت غافلگیرکننده نظامی کره شمالی برای ارتش آمریکا در صورتی که ترامپ به ماجراجویی نظامی علیه پیونگ یانگ روی آورد، پرده برداشت.

به گزارش ایران پژواک، مجله نشنال اینترست از قدرت غافلگیرکننده نظامی کره شمالی برای ارتش آمریکا در صورتی که ترامپ به ماجراجویی نظامی علیه پیونگ یانگ روی آورد، پرده برداشت.

نشنال اینترست نوشت: کره شمالی سامانه دفاع هوایی خود را از دهه پنجاه قرن گذشته از بیم هر حمله آمریکا توسعه داده است زیرا امکان تکرار جنگ کره در آینده را محتمل می داند. اگر روزی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا تصمیم به ماجراجویی علیه کره شمالی بگیرد، ارتش آمریکا با قدرت فراتر از انتظار پیونگ یانگ روبرو خواهد شد.

این رسانه گزارش داد: کره شمالی احتمالا سامانه دفاع هوایی در اختیار دارد که توان سرنگونی جنگنده های اف۳۵ را هم دارد.

نشنال اینترست اعلام کرد: کره شمالی علاوه بر اینکه سلاح هسته ای در اختیار دارد به توسعه سیستم دفاع هوایی خود ادامه داده است و بسیار آنرا از انتظاری که دیگران دارند، پیشرفته تر کرده؛ زیرا از جنگ کره که از ۱۹۵۰ تا ۱۹۵۳ ادامه یافت درس گرفته است. در این ۶۵ سال به توسعه سامانه پدافندی و دفاع هوایی و تحکیم پناهگاهها و تونلها پرداخته است تا مانع تکرار تجربه بمباران هوایی آمریکایی به شکلی که بر روند جنگ در هر نبرد آتی تاثیرگذار باشد، شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی