کرونا

به دنبال انتشار دو نامه جعلی در فضای مجازی درباره شیوع کرونا در کشور که به وزیر کشور و معاون درمان وزارت بهداشت منتسب شده بود، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت، گفت: در حال پیگیری حقوقی این موضوع هستیم و همزمان هم مراجع امنیتی هم برای تعیین منبع اصلی این نامه‌های جعلی کار را پیش می‌برند.

به گزارش ایران پژواک، دکتر کریم همتی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به پیگیری حقوقی نامه‌های جعلی منتسب به معاون درمان وزارت بهداشت و وزیر کشور درباره ویروس کرونا که چندی پیش در فضای مجازی پخش شده بود، گفت: مراجع امنیتی و پلیس فتا در حال پیگیری این موضوع هستند تا ببینند که منبع اصلی این نامه‌ها و اخبار از کجا بوده است.

وی افزود: البته به طور همزمان حراست وزارت بهداشت هم در این زمینه پیگیری‌های لازم را انجام داده است. منبعی که برای اولین بار نسبت به پخش این خبر اقدام کرده است، مشخص است و اقدامات حقوقی برای آن انجام شده است. پلیس فتا هم باید پیگیری‌های خاص خودشان را انجام دهد تا مشخص شود منبع اصلی جعل این نامه‌ها از کجا بوده است که ممکن است خارج یا داخل کشور بوده باشد.

همتی همچنین گفت: در حال حاضر ما در حال پیگیری خبر کذبی که به معاونت درمان وزارت بهداشت، منتسب شده بود، هستیم. این موضوع پیگیری شده و در حال طرح دعوی بوده و منتظر نظر پلیس فتا هستیم تا منبع اصلی خبر را به ما اعلام کنند. در عین حال همزمان هم نهادهای امنیتی کار را پیش می‌برند.

وی تاکید کرد: دومین نامه جعلی هم منتسب به وزیر کشور خطاب به وزیر بهداشت بود که در این زمینه خود وزارت کشور باید اقدام کنند. به طور کلی اصل خبر کذب بود و پخش‌کننده آن هم مشخص است، اما منبع اصلی خبر تا کنون مشخص نشده است.

همتی تاکید کرد: باید توجه کرد که در حوزه اخباری مانند کرونا از سوی وزارت بهداشت و شخص وزیر بهداشت روزانه کار اطلاع‌رسانی انجام می‌شود. بنابراین مردم باید هوشیار باشند و از منابع رسمی و وزارت بهداشت اخبار را دنبال کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی